یادداشت و تفسیر
حمایت دولت‌ها از کالای داخلی؛ ظاهر و پشت پرده یادداشت/
حمایت دولت‌ها از کالای داخلی؛ ظاهر و پشت پرده
حمایت از کالای ایرانی و عزم ملی یادداشت
حمایت از کالای ایرانی و عزم ملی
آرشیو
ویژه‌ها
معاون جهادکشاورزی لرستان:بیش از 4 هزار تن میوه دچار خسارت شدند خسارت سرمازدگی به 30 درصد باغات لرستان
معاون جهادکشاورزی لرستان:بیش از 4 هزار تن میوه دچار خسارت شدند
افزایش ۱۰.۴ درصدی مزد سایر سطوح کارگری به علاوه روزانه ۲۸۲۰۸ ریال شورای عالی کار تصویب کرد
افزایش ۱۰.۴ درصدی مزد سایر سطوح کارگری به علاوه روزانه ۲۸۲۰۸ ریال
آرشیو
حوادث
گزارش

یک متخصص تغذیه در خصوص اصول درست عذا خوردن برای کاهش وزن توضیحاتی داد.

کد خبر: ۲۱۷۸۷
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۴

تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه اظهار کرد: یکی از عوامل بروز چاقی در افراد عادت بد غذا خوردن در وعده ‌های مختلف روزانه است که اگر این کار اشتباه ترک نشود، منجر به بروز چاقی و اضافه وزن در افراد می‌شود.

وی ادامه داد: اگر افراد میزان حجم، بزرگی و ساعت مصرف غذا را کنترل و براساس اصول و قاعده خاصی اقدام به مصرف مواد غذایی کنند با وجود دریافت کالری به وسیله بدن، لاغر می‌شوند.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه باید تعادلی بین دریافت کالری و سوخت و ساز بدن ایجاد شود تا فرد هنگام غذا خوردن لاغر بماند، افزود: زمان صرف غذا و میزان حجم آن به نحوی در ایجاد تعادل کالری دریافتی بدن موثر است که با وجود مصرف موادغذایی افراد دچار اضافه وزن نمی‌شوند.

نیستانی تأکید کرد: اصلاح عادت‌های غذایی کمک بزرگی به کنترل وزن می‌کند و ضرورتا فقط حجم غذا سبب چاقی نیست.

وی عنوان کرد: ترکیب غذا، اندازه و نوع آن در لاغر بودن افراد موثر است که در این میان میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن در این خصوص نقش به سزایی دارد.

وی گفت: براساس مطالعات انجام شده موادی مانند چای سب، کافئین و قهوه و فلفل قرمز که میزان سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد، باعث لاغری افراد می‌شود اما این شرایط در صورت همیشگی بودن، صدق نمی‌کند.

این متخصص تغذیه یادآور شد: مسئله مهم در لاغر ماندن در هنگام مصرف موادغذایی افزایش میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن است تا با منفی کردن تعادل کالری باعث لاغری و سوختن چربی‌های بدن شود.

انتهای پیام/


 

مطالب مرتبط:
برچسب ها: رژیم لاغری 
برای دریافت جدیدترین بسته اخبار روز اینجا کلیک کنید   
نام:
ایمیل:
* نظر شمـا: