دوشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 01 ساعت :
» اجتماعی » آغاز بارش های پائیزه از نیمه دوم مهرماه
اجتماعی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر

آغاز بارش های پائیزه از نیمه دوم مهرماه

۵ مهر, ۱۳۹۸ 5۰

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: مدل‌های پیش‌بینی فصلی نشانگر بارش در محدوده نرمال تا کمی بیش از آن برای فصل پاییز لرستان هستند.

بهروز مرادپور امروز پنجشنبه در جلسه مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی لرستان گفت: بر اساس آخرین خروجی پیش بینی فصلی (۳۱ شهریور ۱۳۹۸) صادره از مرکز اقلیم شناسی مشهد، پدیده‌های دورپیوندی و مدل‌های پیش بینی فصلی نشانگر بارش در محدوده نرمال تا کمی بیش از آن برای فصل پاییز استان لرستان هستند.

او افزود: دورپیوند‌ها و پیش بینی اغلب مراکز و مدل‌های بین المللی، حاکی از تداوم النینوی ضعیف است و طی این مدت شاهد تقویت امواج پایدار بر روی شرق آسیا و اروپا خواهیم بود که منجر به ورود سامانه‌های بارشی فراوان تری بر روی کشور ایران می‌شود که این الگو پشتیبان بارش پائیزه با گرایش نرمال تا بیش از نرمال بر روی ایران از جمله استان لرستان است.

مدیر کل هواشناسی لرستان با اشاره به اینکه آغاز بارش‌های پاییزه بر طبق مدل‌های دریافتی از شروع نیمه دوم مهر به بعد خواهد بود، اظهار داشت: در نیمه دوم آذر، بارش در جنوب غرب ایران متمایل به کمتر از نرمال خواهد شد بطوریکه از اواخر پاییز تا شروع زمستان درحدود یک ماه بارش در غرب و جنوب غرب استان لرستان کمتر از نرمال پیش بینی می‌شود.

ر اساس این گزارش، صحت پیش بینی‌های فصلی بارش و دما بین ۶۵ تا ۷۰ درصد بوده و در ماه‌های گرم صحت آن کمتر از ماه‌های سرد سال است. /باشگاه خبرنگاران جوان

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×