چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 03 ساعت :
» اقتصادی » آماده سازی۳۸۰۰هکتار برای شهرک‌های گلخانه‌ای و کشاورزی لرستان
اقتصادی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر

آماده سازی۳۸۰۰هکتار برای شهرک‌های گلخانه‌ای و کشاورزی لرستان

۱ آبان, ۱۳۹۸ 3۰

به گزارش تژگاه،عبدالرضا بازدار اظهار کرد: شهرک کشاورزی بروجرد با ۲۷ هکتار مساحت کمتر از سه ماه بوده که مراحل واگذاری آن به شرکت شهرک‌ها انجام شده است.

وی از واریز ۳ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان هزینه به‌حساب شرکت گاز استان خبر داد و گفت: این مبلغ برای خط و انشعاب شبکه گاز شهرک کشاورزی بروجرد است، ۱.۷ میلیارد تومان قرارداد برق را به‌صورت اوراق امضا زدیم تا امسال به انجام برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه در شهرک دام بروجرد تغییراتی را اعمال کردیم و ۶۰ درصد زیرساخت آن آماده و مهیای کار است که با فراخوان چند شرکت سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کردند، افزود: برای شهرک بروجرد سرمایه‌گذاری از کشور آذربایجان اعلام آمادگی کرده است.

بازدار عنوان کرد: شهرک نورآباد هم ۲۸ هکتار است که ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ مجوز حفر چاه آن را از آب منطقه‌ای لرستان اخذ کرده‌ایم و استخر مخزن آب و حصارکشی آن انجام شده است.

وی افزود: شهرک کشاورزی واشیان پل‌دختر نیز از شهرک‌های واگذارشده جهاد کشاورزی بوده که یک‌ بار به سرمایه‌گذار واگذار شده؛ با توجه به شرایط منطقه و تنش‌هایی که بین سرمایه‌گذار و مردم منطقه ایجاد شد سرمایه‌گذار نتوانست ادامه کار دهد و خلع ید شد.

این مسئول با اشاره به اینکه ۳۸۰۰ هکتار آمایش در لرستان انجام شده که ۳۴۰ هکتار آن در حال انجام است، گفت: ۶۰۰ هکتار هم برای احداث شهرک گلخانه‌ای مرحله امکان‌سنجی اولیه آن انجام شده و منظر تخصیص از منابع طبیعی استان هستیم.

وی ادامه داد: برای پروژه گلخانه واشیان دو سرمایه‌گذار پل‌دختری پای کار هستند که این پروژه را به یکی از این دو واگذار خواهیم کرد./ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×