شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 06 ساعت :
» اجتماعی » ارائه بالغ بر ۷۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به سیل زدگان لرستانی
اجتماعی - اقتصادی - پیشنهاد سردبیر - سایر

ارائه بالغ بر ۷۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به سیل زدگان لرستانی

۲۳ مهر, ۱۳۹۸ 0۰

گودرز امیری امروز در جلسه شورای برنامه ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومی استان لرستان در خرم آباد، گفت: سیل ۱۲ فروردین خسارت های زیادی در استان لرستان برجای گذاشته است.

وی با اشاره به خسارت های گسترده سیل در حوزه زیرساخت های استان، افزود: جبران خسارت های سیل نیازمند توجه بیشتر دولت به مناطق سیل زده است.

معاون عمرانی استاندار لرستان با بیان اینکه حجم خسارت های سیل بویژه در حوزه زیرساخت ها بسیار بالا بوده است، افزود: با توجه به حجم خسارت ها به رغم کمک های انجام شده، هم اکنون میزان اعتبارات موجود برای بازسازی زیرساخت های چون جاده های کافی نیست.

وی با تجلیل از خدمات ارزشمند دولت در جبران خسارت سیل در استان، بیان کرد: تاکنون اعتباری بالغ بر ۷۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و همچنین  ۱۹۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل زدگان استان پرداخت شده است.

امیری با اشاره به اینکه بالغ بر ۳۵ هزار واحدمسکونی در سیل ۱۲ فروردین ماه دچار خسارت جدی شدند، گفت: تمامی این واحدها جهت پرداخت تسهیلات در کمتر از ۴ ماه به بانک‌های عامل معرفی شدند.

امیری همچنین با اشاره به طرح های بازسازی و تعمییر واحد های مسکونی سیل زدگان، گفت: ۱۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل زده مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: ۱۸ هزار واحد تاکنون تعمیر شده و عملیات تعمیر ۲ هزار واحد دیگر تا ۱۰ روز آینده به اتمام می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار لرستان با اشاره به گستردگی  سیل در همه شهرستان های استان لرستان، بیان کرد: به رغم شدت سیل فروردین ماه استان و کم سابقه بودن آن در سایه اقدامات پیشگیرانه انجام شده قبل از سیل چون دیوار های موقت خسارت جانی سیل لرستان بسیار کم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از سیل  با مشارکت دستگاه های اجرایی و انجام فعالیت‌هایی در کمترین زمان ممکن دستگاه‌های خدمات‌رسان اقدام به برقراری آب و برق و گاز در مناطق سیل‌زده کردند.

معاون عمرانی استانداری لرستان به ثبت ۳۰ هزار و ۸۰۸ پرونده بهره‌بردار خسارت‌دیده از سیل در سامانه سجاد (سامانه جامع امداد و بازسازی دولت) اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون در بخش کشاورزی ۲۷۰ میلیارد تسهیلات و ۲۹۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض تخصیص یافته است.

امیری اظهار داشت: ۷۵۰ میلیارد تومان خسارات به زیرساخت‌های کشاورزی از جمله جاده‌های بین مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ وارد شده که متاسفانه تاکنون تعیین تکلیف نشده است./شبستان

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×