چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 03 ساعت :
» اجتماعی » ارتقاء سطح مشارکت بانوان لرستانی در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی ضروری است
اجتماعی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر - فرهنگ و هنر

ارتقاء سطح مشارکت بانوان لرستانی در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی ضروری است

۱۵ آذر, ۱۳۹۸ 4۰

به گزارش تژگاه،رضا بهنودفر عصر امروز در دومین جلسه هم‌اندیشی مجمع مشورتی بانوان لرستان که به میزبانی شورای شهر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد:یکی از اهداف مجمع هم‌اندیشی بانوان، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این قشر به عنوان نیمی از افراد جامعه در حل مشکلات و کاستی‌ها و بهبود امور است.

وی بیان کرد:بر این اساس تلاش در جهت نمود  توانمندسازی زنان و ارائه راهبردها و راهکارهایی به منظور افزایش سطح مشارکت فرهنگی و اجتماعی آن‌ها ضروری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بروجرد عنوان کرد خاطرنشان کرد: از سویی نباید فراموش کرد مطالبه اصلی بانوان این است که آنان به میزان تخصص، توانمندی و شایستگی در مناصب مدیریتی به کار گرفته شوند، اما این مهم به دلایلی محقق و اجرایی نشده است.

بهنودفر با اشاره به سهم تاثیرگذاری بانوان در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگسازی، ادامه داد: از این رو مادامی که در حوزه‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازی در جامعه از پتانسیل بانوان استفاده نشود، بسیاری از اهداف ابتر مانده و اجرایی و عملیاتی نمی‌شوند.

وی افزود: بدون شک برنامه‌ریزی به منظور بروز و ظهور توانمندی‌های بانوان و استفاده از آنان در مناصب اجرایی و مدیریتی می‌تواند گام مهمی در جهت شتاب بیشتر برای توسعه و پیشرفت باشد.

این مسئول با انتقاد از عدم تحقق سهم بانوان در مناصب مدیریتی در استان لرستان تاکید کرد: این در حالی است که بانوان لرستانی از توانایی بالایی در عهده‌داری و ارائه عملکرد موفق و کارآمد در پُست‌های مدیریتی و اجرایی برخوردار هستند و بی‌توجهی به این ظرفیت اجحاف در حق آنان است./فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×