شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 06 ساعت :
» اجتماعی » اساس کار سازمان تبلیغات بر تشکل‌های مردمی است
اجتماعی - پیشنهاد سردبیر - تاپ - سایر - فرهنگ و هنر

اساس کار سازمان تبلیغات بر تشکل‌های مردمی است

۱۰ آذر, ۱۳۹۸ 3۰

به گزارش تژگاه،حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین اظهار کرد: برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی باید به مردم معرفی شوند.

وی با اشاره به این‌که از گذشته تاکنون انبیا و پیامبران و بعد از ایشان ائمه اطهار(ع) و بعد از غیبت امام عصر(عج) علما، دانشمندان و اهل دین وظیفه ابلاغ رسالت الهی را به مردم برعهده داشتند،ادامه داد:این افراد ویژگی‌هایی دارند ازجمله این‌که از خدا می‌ترسند و از احد دیگری باک ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به ارائه خدمات سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه ترویج فرهنگ دینی طی ۳۷ سال گذشته تاکنون، تصریح کرد: تبلیغات اسلامی یک سازمان منسجم در حوزه دین است که امر تبلیغ در حوزه‌های علمیه را نیز برعهده دارد.

مهدوی‌امین با اشاره به این‌که رساندن رسالت الهی به مردم کار دشواری است، عنوان کرد: در این راه کسانی با مبلغان دین مقابله کرده و با عناد و دشمنی بر سر راه آن‌ها مانع ایجاد می‌کنند که خداوند در این زمینه می‌فرماید: «فقط از خدا بترسید»، خدا ترسی باعث می شود ما رسالت الهی را عوض و بدل و تحریف و دستکاری نکنیم.

وی با تأکید بر این‌که تمرکز سازمان روی فعالیت‌های خودجوش مردمی است، اظهار کرد: اساس کار سازمان بر تشکل‌های مردمی است./ایسنا

مهدوی‌امین افزود: اکثر مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی توسط تشکل‌های مردمی تعریف و اجرا می‌شوند و ما صرفاً کار سازمان‌دهی، هدایت و نظارت را برعهده داریم.

این مسئول با اشاره به این‌که مردم خود متولی امر دین هستند، بیان کرد: دین ما مردمی بوده و سازمان تبلیغات اسلامی نیز یک دستگاه مردمی است که زیرنظر مقام معظم رهبری فعالیت می‌کندو طبق اساسنامه‌اش یک نهاد عمومی غیردولتی است.

وی با اشاره به گستردگی حوزه مخاطبان سازمان تبلیغات اسلامی، عنوان کرد: همه مخاطبین ما ریشه در مردم دارند.

مهدوی‌امین با اشاره به ثبت‌نام یک هزار و ۷۰۰ مبلغ و مبلغه در سامانه سجام لرستان، گفت: هر روحانی از حوزه که به حد تبلیغ می‌رسد باید در سامانه سجام کد تبلیغی دریافت کرده تا بتوانیم به‌عنوان مبلغ از او استفاده کنیم.

این مسئول با اشاره به حضور ۴۰۰ امام جماعت در مساجد استان، عنوان کرد: همچنین ۳۲۰ امام جماعت در ادارات سطح استان داریم که به اقامه نماز می‌پردازند.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت جلسات خانگی قرآنی، اظهار کرد: ۲۵۰ مبلغه سنتی در سطح استان داریم که جلسات آن‌ها گاهاً ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر عضو دارد، برای آن‌ها کارگاه آموزشی و دوره برگزار کردیم.

مهدوی‌امین با بیان این‌که ما یک هزار و ۷۰۰ مسجد در سطح استان داریم، تصریح کرد: از این تعداد حدود ۵۰۰ مسجد امام جماعت دارند و در ایام ماه مبارک رمضان و ماه محرم برای بقیه روحانی موقت اعزام می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، ادامه داد: همچنین ۳۲۰ خانه عالم در روستاهای محروم استان داریم که در مناسبت‌های مختلف برای استقرار روحانی از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به فعالیت دو هزار و ۶۰۰ هیئت مذهبی در استان، بیان کرد: هیئات مذهبی بیش‌از هزار سال است که فعالیت می‌کنند ما فقط آن‌ها را ساماندهی کردیم، به‌طوری‌که امروز هر هیئت یک روحانی، مداح، استاد قرآن و رابط فرهنگی دارد و در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی روز تأثیرگذار است.

مهدوی‌امین با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مداحان سطح استان، افزود: دو هزار و ۱۴۰ مداح سطح استان ساماندهی و در سامانه طوبی ثبت نام کرده‌اند و امروز مداحی نداریم که چند دوره آموزشی را نگذارنده باشد.

این مسئول با اشاره به فعالیت ۱۵۳ کانون فرهنگی و تبلیغی و ۲۵ انجمن اسلامی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی و در استان، اظهار کرد: همچنین پنج دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در خرم‌آباد، بروجرد، کوهدشت، نورآباد و پلدختر، زیرنظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت دارند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×