شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 06 ساعت :
» اجتماعی » اظهارات جالب داوطلب انتخابات در حوزه سلسله و دلفان:بازگرداندن جایگاه واقعی زنان این دیار از دلایل حضورم است
اجتماعی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر

اظهارات جالب داوطلب انتخابات در حوزه سلسله و دلفان:بازگرداندن جایگاه واقعی زنان این دیار از دلایل حضورم است

۱۵ آذر, ۱۳۹۸ 2۰

به گزارش تژگاه،سردار حشمت صادقی در نشست خبری پس از ثبت نام در پاسخ به سوالات خبرنگاران، در واکنش به سوالی در مورد چرایی حضور وی همراه با همسرش در مرحله ثبت نام، گفت: چند وقت در یکی از بولتن‌های محرمانه خبری برایمان آمد که یکی از بدترین خبرهایی بود که طی چند سال گذشته را خواندم؛ خبر تلخ این بود که زنان هم‌ولایتی من بخاطر فقر بر سر چهارراه‌ها و میادین مشغول کارگری هستند تا شکم خانواده‌شان را سیر کنند، در حالی که خود من همراه با رزمندگان، شهدا، جانبازان و آزادگان این دیار در هشت سال دفاع مقدس جانمان را کف دست گرفته بودیم تا از ناموس این مردم دفاع کنیم.


وی افزود: زخمی که از خواندن این خبر بر جانم نشست دردناک‌تر از زخم ترکشی بود که هنوز هم بر تن دارم.


این داوطلب یازدهمین دوره انتخابات در حوزه سلسله و دلفان تصریح کرد: این حق زنان هم ولایتی ما نیست که عمله‌ی خانه‌های این و آن باشند؛ شان زنان دیار من بسیار بالاتر از این است؛ یکی از مهمترین دلایل حضور من در این میدان بازگرداندن جایگاه واقعی زنان این منطقه به آنهاست.


صالحی ادامه داد: همسرم در دوران جنگ و دفاع مقدس که بنده در جبهه بودم با هدلی و صبوری دوری را تحمل کرد و پس از آن نیز در مأموریت‌های فراوان و روزهای سخت کار یک سرباز وطن، مدیر توانمند خانه و مربی شایسته‌ای برای تربیت فرزاندانمان بود. حال چگونه ما می‌توانیم چنین جایگاه رفیعی را برای زنان جامعه‌مان نادیده بگیریم؟ چه بسیار کلانتر زنانی که استعداد و توانایی شان نادیده گرفته شده و استعدادشان هرز رفته است.

وی بیان کرد: زنان نیمی از جامعه‌ ما هستند در حالی که نقش بسیار کمی در اداره‌ی کشور دارند. به صراحت عرض می کنم که در بسیاری موارد اگر کار را به زنان می دادیم نتیجه بهتری می گرفتیم.
وی افزود: متاسفانه بسیاری از مردان ما حاضر نیستند دوش به دوش همسرشان در مجامع عمومی ظاهر شوند چه رسد به اینکه برای زنان این دیار در اداره امورات مختلف حوزه انتخابیه سلسله و دلفان نقشی قائل باشند.


داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه دلفان و سلسله در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظرتان در ارتباط با اجماع کاندیداها در این دوره از انتخابات چیست، گفت: اجماع یعنی معامله بر سر منافع مردم! هرگونه اجماع یا قرعه کشی و بیرون آوردن اسم یکنفر توهین به شعور و عقلانیت مردم است؛مگر می شود وکیل ملت را چند نفر در یک شب نشینی با قرعه کشی انتخاب کنند؟ به کسانی که سه چهار دوره کاندید شده و مورد اقبال مردم قرار نگرفته‌اند برادرانه توصیه می‌کنم چشم به برنده شدن در قرعه نداشته باشند و به خاطر منافع بلندمدت مردم کنار بکشند.


صادقی که از فرماندهان و سرداران نیروهای مسلح بوده و همزمان با پیشرفت در علم نظامی در حوزه علمی و مباحث اجرایی نیز دارای سوابق درخشان است، در ادامه عنوان کرد: متاسفانه عده‌ای برای رسیدن به مطامع کوتاه مدت شخصی، منافع بلند مدت مردم نجیب دلفان و سلسله را پایمال کرده و با ایجاد بازی الشتری ـ نورآبادی بین مردم این دو شهرستان تفرقه ایجاد کرده‌اند، درحالی که سلسله و دلفان یک روح در دو بدن هستند و راه توسعه متوازن این دو شهرستان تا زمانی که صاحب کرسی نمایندگی جداگانه می‌شوند این است که متحد باشند و حول اصالت تاریخی و هویت قومی خود که همان لک بودن است، جمع شوند.


وی با اشاره به اینکه چرا بروجرد، مهاباد، زابل، کاشان، ملایر، دزفول و آبادان صداوسیمای محلی یا رادیوی شهری دارند اما ما لک‌ها با وجود گویشوران فراوان و فرهنگ و موسیقی ریشه‌دار از داشتن یک رادیوی محلی محروم هستیم؟گفت: وجه اشتراک مردم این حوزه هویت و زبان لکی آنهاست و تنها راه رسیدن به این هدف مهم، احیای هویت لکی است و مهم‌ترین ابزار ترویج فرهنگ اصیل لکی داشتن رادیو لکی است که من همینجا قول می دهم یکی از مهمترین ماموریت‌هایم راه‌اندازی رادیو لکی برای این حوزه انتخابیه باشد. ما با رادیو لکی می‌توانیم هویت تاریخی و فرهنگی خود را باز یابیم.


داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه دلفان و سلسله

تصریح کرد: ما نباید هویت خودمان را فراموش کنیم؛به قول رهبر معظم انقلاب:«خودفراموشی به معنای فراموش کردن هویت خود، امری خطرناک است که وجود آن در ادبیات سیاسی یک کشور به ذلت و خواری مردم آن کشور می‌انجامد. اگر قوم و ملتی هویت و تاریخ و فرهنگ و زبان خود را فراموش کنند نتیجه‌ی آن ذلت و بدبختی این قوم خواهد بود.»

سردار صادقی در پایان برخی سوابق کاری خود را به شرح زیر اعلام کرد: ریاست کارگروه حوزه بازرسی در اشراف فرماندهی کل قوا، مدیرکل بازرسی و مسؤول هیئت‌های بازرسی از صنایع دفاعی وزارت دفاع، دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری توسعه‌ی قابلیت‌های مدیریتی این وزارتخانه و مدیرکل انتصابات و ارزیابی مدیران و فرماندهان ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×