شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 06 ساعت :
» اجتماعی » اعلام عمده دعاوی کیفری و حقوقی در لرستان
اجتماعی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر

اعلام عمده دعاوی کیفری و حقوقی در لرستان

۲ دی, ۱۳۹۸ 0۰

به گزارش تژگاه، ‌حجت‌‌‌اسلام والمسلمین علی سبزواری در جلسه راهبری هر مسجد یک حقوقدان به اهداف این برنامه اشاره و اظهار کرد: این دستور العمل در راستای تحقق سیاست‌های کلی قضایی و اجرای منویات مقام معظم رهبری در جهت ارتقای سواد حقوقی و قضایی مردم است.

وی تاکیدکرد: عمده پرونده‌های تشکیل شده در کشور و به تبع آن لرستان عدم توجه مردم به قانون است، موضوعی که سبب سوء استفاده افراد فریبکار شده است.

معاون فرهنگی دادگستری لرستان با اشاره به اینکه بر اساس ماده هشت این دستور‌العمل دوازده دستگاه در خصوص مشاوره حقوقی وظایفی برعهده دارند، تصریح کرد: رشد و ارتقاء فرهنگ قانون گرایی،کارکرد اجتماعی، فرهنگ سازی در زمینه مراجعه به دادگاه، ایجاد صلح و سازش، حل اختلافات دعوی از جمله اهداف اجرای این برنامه است.

سبزواری در ادامه به عمده دعاوی حقوقی اشاره کرد و گفت: پرونده‌های خانواده، دعاوی ملکی، مطالبه وجه معاملات‌ به دلیل عدم اطلاعات از مفاد قانونی و تنظیم معاملات در حال افزایش است.

وی افزود: عمده دعاوی کیفری در لرستان نیز به تصادفات، توهین، ایراد ضرب و جرح، سرقت و انواع تهدید است.

معاون فرهنگی دادگستری لرستان تاکید کرد: در برنامه هر مسجد حقوقدان به دنبال اطلاع‌رسانی حقوقی و افزایش  بینش مردم هستیم تا ورودی پرونده‌ها کاهش پیدا کند.

به گفته وی این برنامه در مساجد، مصلی‌ها و بقاع انجام می‌شود، زیرا دستگاه قضایی یک‌تنه نمی‌توانست این بار را به دوش بکشد.

سبزواری خاطر نشان کرد: اگر با اجرای این برنامه بتوانیم در هر ماه از به دام افتادن یک نفر جلوگیری کنیم کار ارزشمندی انجام داده‌ایم./فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×