شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 06 ساعت :
» اجتماعی » ایجاد امنیت غذایی جامعه و اشتغال پایدار با حفظ اراضی کشاورزی
اجتماعی - اقتصادی - پیشنهاد سردبیر - تاپ - سایر

ایجاد امنیت غذایی جامعه و اشتغال پایدار با حفظ اراضی کشاورزی

۳ دی, ۱۳۹۸ 1۰

به گزارش تژگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی امروز در گردهمایی تخصصی بررسی نقش و جایگاه دهیاران در حفاظت از اراضی کشاورزی و توسعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی شهرستان خرم‌آباد که در سالن همایش‌های جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد،اظهار کرد: دهیاران به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در امر مهم کشاورزی فعالیت دارند.

وی با اشاره به این‌که بخش زیادی از مردم ما در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: دست‌های پینه بسته، پیشانی‌های آفتاب دیده و زحمت و رنجی که پدران، برادران، مادران و خواهران ما  در بخش کشاورزی کشیدند نشان دهنده اهمیتی است که این بخش دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که اشتغال ما نزول پیدا نکند.
 
وی با بیان این‌که امروز تحریم به‌عنوان یک ابزار در اختیار رژیم استکبار و همدستان آن قرار دارد که تلاش می‌کند با آن کشورها را تحت سلطه خود قرار دهد، اضافه کرد: امروز تنها کشوری که پنجه در پنجه استکبار و آمریکا انداخته ایران اسلامی است.

شاهرخی با بیان این‌که حفظ اراضی بخش کشاورزی باعث امنیت غذایی جامعه و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود، ادامه داد: این دو امر خیلی مهم بوده که در برنامه‌ریزی هر کشوری یک اصل اساسی است.

وی افزود: در این برهه از زمان حتی کشورهای اروپایی که متمدن‌اند در مقابل استکبار تسلیم هستند و استکبار می‌خواهد در مقابل تقویت کشور و بنیه اقتصادی ایران حرکت کند، لذا ما باید در این زمینه راست قامت بایستیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: حضور شما به‌عنوان کشاورزان، دهیاران، بخش‌داران، شورایاران و فرمانداران در این عرصه مانند این است که در جبهه نبرد حضور دارید.

شاهرخی با اشاره به این‌که اگر ما اراضی را تغییر کاربری دهیم سبب می‌شود کشور با چالش‌هایی روبرو شده و روستاها با دور شدن از کارکرد خود وابسته شوند، تأکید کرد: فعالیت شما، برنامه‌ریزی که مدیران انجام می‌دهند و پیگیری مدیران میانی و کار شما کشاورزان شامل حفظ امنیت غذایی و شغل پایدار شده که مورد رضایت امام عصر(عج) و نائب برحق اوست./ایسنا

انتهای پیام

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×