شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 06 ساعت :
» اجتماعی » بالا بودن شیوع کرونا در برخی شهرهای لرستان
اجتماعی - پیشنهاد سردبیر - تاپ - سایر

بالا بودن شیوع کرونا در برخی شهرهای لرستان

۳ فروردین, ۱۳۹۹ 1۰

به گزارش تژگاه، سیدموسی خادمی در گفت‌وگو با رسانه‌ها ضمن تبریک سال جدید، اظهار داشت: متأسفانه لرستان همچون سایر نقاط کشور از استان‌های آلوده به ویروس کرونا است که در برخی از شهرها به نسبت جمعیت میزان شیوع این ویروس بالاتر بوده و ضروری است هم استانی‌ها به موضوع رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل ها اهتمام بیشتری داشته باشند. 

خادمی با اشاره به اینکه در تأمین مایحتاج اولیه مردم مشکلی نداریم تصریح کرد: بازارهای استان از مواد غذایی تأمین هستند و اقلام بهداشتی مانند الکل، شوینده‌ها و مواد ضدعفونی کننده با توجه به این اینکه لرستان تولید کننده الکل و مواد بهداشتی است، یافت می‌شود و مشکل اصلی استان و کشور در تامین ماسک و دستکش است. 

وی در ادامه افزود: لرستان جزو اولین استان‌هایی بود که موضوع عدم استقبال از مسافرت به استان را با توجه به شرایط کنونی مطرح و همان ابتدا اطلاع رسانی در این زمینه برای هموطنان انجام شد که پیامد آن کاهش ۸۰ درصدی مسافرت به استان نسبت به سال گذشته است. 

استاندار لرستان با اعلام اینکه جریان مسافرت به سمت لرستان وجود ندارد، مطرح کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تنها ورود ۱۳ هزار تلفن همراه به استان ثبت شده که بخش عمده‌ای از آنها لرستانیهای مقیم سایر استان‌های کشور بودند و برای دیدار با خانواده‌های خویش به استان سفر کرده‌اند که با توجه به استقرار آنها در منزل بستگان و عدم حضور در اماکن عمومی ضمن رعایت نکات بهداشتی توسط آن‌ها امیدواریم مشکلی در این زمینه نداشته باشیم. 

خادمی به نقل از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کشور، گفت: ورودی و خروجی‌های شهرها نباید بسته باشد اما موضوع کنترل درگاه‌های استان از همان ابتدا در دستور کار قرار گرفته و ۲۳ اکیپ پایگاه سلامت متشکل از نیروهای پزشکی، هلال احمر، پلیس راه و نیروی انتظامی به منظور انجام تست و خدمات رسانی به مردم در ورودی شهرها مستقر شدند. 

استاندار لرستان در پایان خواستار عدم حضور در اماکن عمومی و پر ازدحام شد و گفت: بارعایت نکات بهداشتی توسط مردم و پرهیز از ترددهای بی‌مورد، امیدواریم شیب نمودار مبتلایان به ویروس کرونا سیر نزولی پیدا کند و به زودی از بحران خارج شویم. 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×