شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 06 ساعت :
» اجتماعی » برقراری یگان های حفاظت از زغالگیری در سراسر استان
اجتماعی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر

برقراری یگان های حفاظت از زغالگیری در سراسر استان

۱۷ آذر, ۱۳۹۸ 3۰

به گزارش تژگاه، شیرزاد نجفی در رابطه با مقابله با زغال‌گیری در لرستان اظهار داشت: یگان حفاظت از زغالگیری منابع‌طبیعی استان لرستان و ۱۱ شهرستان استان به صورت شبانه‌روزی و مستمر گشت‌های حفاظتی برقرار کرده که این گشت‌ها همه روزه و در تمام شهرستان‌ها فعال است.

وی افزود: در راستای مقابله با زغال‎گیری و فرهنگ‌سازی این مسئله، اداره آموزش و ترویج منابع‌طبیعی اقدام به تشکیل کلاس‌های آموزشی در مناطق حساس و بحرانی کرده همچنین شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات مردمی است.

مدیرکل منابع‌طبیعی لرستان عنوان کرد: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعتبار قابل توجهی برای پروژه‌های بخش مرتع مثل کپه‌کاری، تولید نهال مرتعی، احیای طرح‌های مرتعداری و کنترل پروانه چرای دام در نظر گرفته شده که این پروژه‌ها در ۱۱ شهرستان استان فعال و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ایستگاه تولید گیاهان مرتعی نورآباد تجهیز شده و هم‌اکنون در حال تولید نهال‌های مرتعی است، تصریح کرد: امسال طرح کاداستر در سطح ۳۴۵ هزار هکتار اجرا می‌شود تا به‌حال ۱۵۰ هزار هکتار اصلاح نقشه انجام شده و حدود ۲۵ هزار هکتار منتج به صدور سند تک‌برگی شده است./باشگاه خبرنگاران جوان 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×