شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 06 ساعت :
» اجتماعی » برگزاری انتخابات قانونمند با استفاده از تمام اهرم‌های قانونی
اجتماعی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر - سیاسی

برگزاری انتخابات قانونمند با استفاده از تمام اهرم‌های قانونی

۲ دی, ۱۳۹۸ 6۰

به گزارش تژگاه، محمود ثمینی در جلسه شورای اداری لرستان اظهار داشت: در این دوره از انتخابات شاهد ریزش کمی از نامزدهای  انتخابات مجلس در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی بودیم.

وی با بیان اینکه ۴۰۸ نفر در انتخابات  مجلس شرکت کردند، افزود: در مجموع ۲۰ نفر از داوطلبان شرکت در انتخابات پیش از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها انصراف دادند و صلاحیت ۳۶۸ نفر از نامزدها تایید شد و ۲۶ داوطلب نیز رد صلاحیت شدند. 

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بیان کرد: تمامی امکانات مورد نیاز برای برگزاری انتخاباتی پرشور در استان باید توسط دستگاه‌های اجرایی مهیا شود.

ثمینی با اشاره به اینکه بایستی برای برگزاری انتخابات در مناطق سیل‌زده تدابیر لازم اندیشه شود، تصریح کرد: در چینش افراد در شعبات اخذ رای به اصل بی طرفی ناظران توجه کرده‌ایم. 

وی با عنوان کردن این موضوع که دو همایش بزرگ برای یادآوری و تاکید به اجرای اصول انتخابات طی روزها آینده در استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخابات و مردم نسبت به برگزاری انتخاباتی قانون‌مند نگرانی نداشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: استانداری لرستان و ستاد انتخابات از تمام اهرم‌های قانونی خود برای برگزاری انتخابات قانون‌مند استفاده خواهد کرد و مردم مطمئن باشند رایی که اعلام خواهد شد قطعا همان رایی است که در صندوق انداخته می‌شود. 

وی تاکید کرد: همچنین مدیران  دستگاه‌های اجرایی با هر سلیقه و نگاهی باید از هرگونه دخالت در انتخابات به طور جد پرهیز کنند.

ثمینی در بخش پایانی صحبت‌های خود عنوان کرد: نامزدهای انتخاباتی بایستی در ایام منتهی به برگزاری انتخابات از انجام کارهای غیرقانونی پرهیز کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×