دوشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 01 ساعت :
» اجتماعی » بهره مندی رایگان دانش ‎آموزان لرستانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
اجتماعی - اقتصادی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر - فرهنگ و هنر

بهره مندی رایگان دانش ‎آموزان لرستانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

۱۱ مهر, ۱۳۹۸ 5۰

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان گفت:طی هفته ملی کودک، دانش ‎آموزان در این مرکز به صورت رایگان عضو شده و از فعالیت‎های کانون بهره‎مند می‎شوند.

محمدجوادمحمدی بیان کرد: برجسته سازی اهمیت دوران کودکی، نیاز‌ها و خواسته‌های کودکان، هم افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی کودک، ایجاد فضای با نشاط، توجه به هویت ملی و حقوق کودک و بهره گیری از آموزه‌های دین مبین اسلام از اهداف برگزاری هفته ملی کودک است.
او افزود: برگزاری مرحله استانی بیست ودومین جشنواره قصه‌گویی، برپایی نمایشگاه آثار هنری اعضا درمراکز، دیدار کودکان ونوجوانان با مسئولان، عیادت از کودکان بیمار در بیمارستان‌ها، برگزاری کارگاه‌های تخصصی با حضور کارشناسان سازمان‌های هلال‌احمر، بهزیستی و تبلیغات اسلامی، از جمله برنامه‌های هفته ملی کودک در استان است.
محمدی عنوان کرد: گروه تعزیه خوانی متشکل از ۲۰ عضو کودک و نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ خرم آباد حدود ۴۵ دقیقه یکی از وقایع روزکربلا را نمایش می‌دهند.
او اظهار داشت: در این هفته اعضای کانون از موزه ها، کتاب فروشی ها، اماکن تاریخی، کتابخانه‌های عمومی بازدید می‌کنند و با هنرمندان، نویسندگان و شاعران در شهرستان‌ها دیدار دارند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان تصریح کرد: طی این مدت مراکز سیار روستایی و شهری، کتابخانه‌های پستی، و مکاتبه‌ای درمناطق روستایی محروم و کم برخوردار برنامه‌های متنوع اجرا خواهند کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: برنامه‌های این ایام با شعار «آینده را باید ساخت» در ۲ محور ویژه کودکان، مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و والدین اجرا می‌شود.

بیش از ۴۰ هزار کودک و نوجوان لرستانی در ۱۷ مرکز ثابت، ۷ مرکز سیار روستایی و شهری و ۲ کتابخانه پستی در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، عضو هستند.

۱۳تا ۱۹ مهرماه با عنوان هفته کودک در کشور نامگذاری شده است./باشگاه خبرنگاران جوان

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×