شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 06 ساعت :
» اجتماعی » بیش از ۱۳ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری اشتغال مجدد پیدا کردند
اجتماعی - اقتصادی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر

بیش از ۱۳ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری اشتغال مجدد پیدا کردند

۱۶ آذر, ۱۳۹۸ 2۰

به گزارش تژگاه، کریم یاوری در جلسه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری لرستان، اظهار داشت: بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی است که به بیمه شدگانی که بیکار می‌شوند، ماهانه مقرری پرداخت می‌شود.

وی  با بیان اینکه بیش از ۱۳ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در هفت ماهه امسال اشتغال مجدد پیدا کردند، افزود: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در مهر امسال نسبت به شهریور ماه حدود سه درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: حمایت از بنگاه‌های مشکل‌دار موجب شده تا تعداد برقراری مقرری بیمه بیکاری با روند کند تری نسبت به مدت مشابه افزایش داشته باشد و این امر بر میزان اخراج کمتر از بنگاه‌ها اثر گذار بوده است.

یاوری با اشاره اینکه پیگیری و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در جهت صیانت از نیروی کار و تثبیت اشتغال را رصد و پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: این موضوع از اولویت‌های کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌های کشور و کارگروه ملی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در شرایطی که بنگاه‌های اقتصادی با مشکل مواجه هستند، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان بایستی نهایت همراهی و همکاری را با بنگاه‌های اقتصادی در جهت حفظ اشتغال کارگران و جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای آنان را به عمل آورند.

مدیر کل حمایت از مشاغل وزارت کار  گفت: نیروی کار و کارگران عزیز باید نهایت همراهی و همکاری را برای حل مشکل در جهت پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه با کارفرمایان به عمل آورند و خواسته‌های خود را از مبادی ذی‌ربط و مجاری قانونی مطرح و پیگیری کنند./فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×