چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 03 ساعت :
» اجتماعی » تاثیر بازدارندگی قوی مجازات‌های جایگزین حبس
اجتماعی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر

تاثیر بازدارندگی قوی مجازات‌های جایگزین حبس

۵ دی, ۱۳۹۸ 2۰

به گزارش تژگاه،محمّد رزم در بازدید از حوزه قضایی شهرستان دورود بیان داشت:فلسفه بازدید از حوزه‌های قضایی در واقع رفع نقایص،بیان مشکلات،بررسی نیازمندی‌ها و بهبود کمی و کیفی روند رسیدگی به پرونده‌ها و تکریم عملی ارباب رجوع وهمچنین دیدار چهره به چهره با قضات و کارکنان دادگستری است.

وی افزود:هدف دیگر از بازدید حوزه‌های قضایی شهرستانها اجرای برنامه های تحولی ریاست معظم قوه و ایجاد وحدت رویه و همدلی بین حوزه‌های قضایی و تبادل نظرات قضایی و انتقال تجربیات از ان جمله است.

رییس کل دادگستری لرستان تاکید کرد:تکریم جایگاه والای انسانی بسیار ارزشمند است و احترام به مردم به عنوان ولی‌نعمتان مسولان و برطرف نمودن درخواست‌های مردم شریف وظیفه ذاتی مسوولان است.

وی یادآور شد:مردم انتظار رعایت عدالت در پرونده‌ها را دارند چرا که هم سخن خداست و هم سخن رسول خدا و هم بزرگان دینی و اندیشمندان که خدمت به خلق خدا از ارزش و ثواب کثیری برخوردار است.

رییس شورای قضایی لرستان در ادامه گفت:مجازات‌های جایگزین حبس تاثیر بازدارندگی قوی دارند و استفاده از تأدیبات جدید حقوقی برای عبرت و بازدارندگی محکومین حتما بایستی مدنظر قضات استان باشد.

رییس کل دادگستری لرستان در پایان این دیدار ضمن بازدید از تمامی شعب دادگاه و دادسرا و ضمن دیدار چهره به چهره با جمیع قضات و کارکنان از وضعیت موجود ابراز خرسندی کرد و در ادامه چندین شعبه دادگاه و دادسرا به لحاظ رعایت نظم و انظباط کاری و نحوه مطلوب رسیدگی به پرونده‌ها و.. را مورد تقدیر و تشویق قرار داد و دستورات لازم در این خصوص را نیز صادر کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×