شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 06 ساعت :
» اجتماعی » تخصیص ۳۶ میلیارد تومان اعتبار برای آبخیزداری در لرستان
اجتماعی - اقتصادی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر

تخصیص ۳۶ میلیارد تومان اعتبار برای آبخیزداری در لرستان

۲ آبان, ۱۳۹۸ 1۰

به گزارش تژگاه،شیرزاد نجفی اظهار داشت: حوزه‌های آبخیز بحرانی و سیل‌زا، در اولویت اجرای عملیات آبخیزداری قرار دارند و تا پایان سال برای ۴۹ هزار هکتار از اراضی استان عملیات آبخیزداری اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: طی سال‌های گذشته با توجه به کمبود اعتباراتی که داشتیم فقط در ۲۵ درصد از اراضی استان عملیات آبخیزداری اجرا شد، ولی خوشبختانه در سال ۹۷ و ۹۸ با تخصیص اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی و همچنین اعتبارات استانی اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان افزود: سال گذشته با تخصیص ۲۰ میلیارد تومان، برای ۴۳ هزار هکتار از اراضی استان عملیات آبخیزداری اجرا شد و امسال نیز با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان، ۴۹ هزار هکتار عملیات آبخیزداری اجرا می‌کنیم.

وی با اشاره به اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز بحرانی و سیل‌زا، عنوان کرد: امسال اولویت ما «مقابله با سیلاب شهری» است که با اجرای عملیات آبخیزداری در شمال شهر خرم‌آباد به دنبال کم کردن روان آب ورودی به شهر خرم‌آباد و در نتیجه شهر پلدختر در پایین دست هستیم.

نجفی بیان کرد: در جریان سیل امسال بیشتر سازه‌های آبخیزداری کارکرد خود را داشته‌اند به طوری که اگر این سازه‌ها نبود، میزان روان آب تولیدی و سیلاب حجم بسیار وسیع‌تری را در بر می‌گرفت؛ با این وجود بعضی از سازه‌های آبخیزداری همچون بند‌های گابیونی و بند‌های خاکی آسیب دیدند که در سال ۹۸ عملیات ترمیم و بازسازیی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است./باشگاه خبرنگاران جوان

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×