دوشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 01 ساعت :
» اجتماعی » حقوق و رفاه مردم لرستان برای دولت در اولویت قرار دارد
اجتماعی - اقتصادی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر

حقوق و رفاه مردم لرستان برای دولت در اولویت قرار دارد

۱۱ مهر, ۱۳۹۸ 4۰

سید موسی خادمی در بازدید از مناطق سیل زده کرگانه خرم‌آباد با بیان این که به دلیل قرار گرفتن این شهر در مسیر رودخانه خرم‌رود و کرگانه یکی از مناطق آسیب‌پذیر استان است، اظهار کرد: سیل بی‌سابقه فروردین سال جاری نشان داد نقاط آسیب پذیر و خطرناکی در طول این رودخانه وجود دارد.

 وی گفت: بخش عمده‌ای از ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف رودخانه‌ها شکل گرفته‌اند.

 استاندار لرستان تصریح کرد: از ۱۶۸ خانواری که اطراف رودخانه کرگانه در معرض خطر سیل هستند، بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی که متحمل خسارت شده‌اند فاقد پروانه ساخت و سند هستند.

 خادمی بیان کرد: حقوق و رفاه مردم برای استان و دولت در اولویت قرار دارد از این رو در تلاش هستیم از طریق اراضی که در اختیار است یا مسکن مهر بتوانیم آنها را جابجا کنیم تا این مشکل رفع شود.

 وی افزود: به لحاظ قانونی چون این تعداد واحد مسکونی دارای مجوز قانونی نیستند امکان دارد چیزی به آن‌ها تعلق نگیرد اما برای رفع این مسئله به دنبال راه حل مناسب هستیم.

 استاندار لرستان اضافه کرد: خانوارهایی که دارای سند هستند اما به دلیل بارندگی‌های اخیر در بستر رودخانه قرار گرفتند مانند دیگر مناطق سیل زده زمین، تسهیلات بلاعوض و وام ساخت مسکن در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

 خادمی با اشاره به دیوار ساحلی و پل‌های تخریبی آسیب دیده از سیل خاطرنشان کرد: با توجه به اعتباری که از سیل در اختیار شهرداری قرار گرفته برای پل‌ها و دیوار ساحلی برنامه‌ریزی شده که به زودی از طریق پیمانکاران عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

 وی در پایان از مردم خواست تا همکاری لازم را با دستگاه‌ها داشته باشند./ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×