شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 06 ساعت :
» اجتماعی » دولت خود را مقید به جبران خسارات سیل می‌داند/ اختصاص ۳ هزار میلیارد برای جبران خسارت سیل به لرستان
اجتماعی - اقتصادی - پیشنهاد سردبیر - تاپ - سایر

دولت خود را مقید به جبران خسارات سیل می‌داند/ اختصاص ۳ هزار میلیارد برای جبران خسارت سیل به لرستان

۲۳ مهر, ۱۳۹۸ 0۰

محمدباقر نوبخت ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی، توسعه و اقتصادمقاومتی لرستان حضور مسوولان ملی در استان‌ها را فرصت خوبی برای پیگیری شرایط عنوان و اظهار کرد: همچنین فرصت خوبی است که مسوولان ملی از آخرین رخدادها سیاست‌ها و رویکردهای استان‌ها مطلع شده تا با هماهنگی و وحدت بتوان سیاست‌های منطقه‌ای و ملی برنامه‌ها را پیش برد.

وی خاطرنشان کرد: دولت خود را موظف و مقید کرده تا خسارت‌های سیل را جبران کند.

رئیس سازمان و برنامه بودجه از پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان جهت جبران خسارت سیل به لرستان، افزود: تاکنون ۳۳۰ میلیارد در بخش مسکن و ۲۷۰ میلیارد در بخش کشاورزی پرداخت شده است.

نوبخت بیان داشت: در سفر رئیس‌جمهور در دوره یازدهم به لرستان ۵۴ مصوبه برای ۶۲۶ میلیارد تومان تعهد شد که تاکنون هزار و ۳۳۱ میلیارد آن پرداخت شده است، ضمن اینکه از ۵۴ پروژه تاکنون ۳۴ پروژه در حال تکمیل هستند.

وی با بیان اینکه اگر دولتمردان به تعهدات خود عمل نکنند جای بسی تاسف است، افزود: در سفرهای استانی رئیس جمهور از ۲۶ میلیارد تومان تاکنون بیش از ۴۶ هزار میلیارد پرداخت شده، با این وجود بایستی بیشتر تلاش کرد.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: لرستان با دیگر استان‌ها متفاوت است و اگر بتوان زیرساخت‌ها را در این استان فراهم کرد می‌توانیم از نظر شاخص‌های توسعه‌یافتگی بیش از آنچه که امروز وجود دارد لرستان را ارتقا دهیم.

نوبخت با تاکید بر اینکه بر اساس شاخص‌ها توزیع اعتبارات انجام می‌شود، گفت: اگر تاکنون در مورد لرستان این مهم صورت نگرفته است، بایستی در شاخص‌ها قبل از برنامه‌ریزی برای بودجه سال ۹۹ تجدیدنظر صورت پذیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه کشور در مقطعی قرار دارد که در تاریخ بی‌نظیر است، افزود: در کجای تاریخ این‌چنین تحریم‌ها و جنگ اقتصادی علیه ملت ایران انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه تحریم‌ها اما دشمنان به اهداف خود نرسیده‌اند چرا که اگر می‌رسیدند اکنون فشارها را علیه ملت ایران بیشتر نمی‌کردند.

نوبخت بیان داشت: سازمان برنامه و بودجه ملجا دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات است./فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×