چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 03 ساعت :
» اجتماعی » رسیدگی به جرائم انتخاباتی در پلدختر
اجتماعی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر - سیاسی

رسیدگی به جرائم انتخاباتی در پلدختر

۱۴ آذر, ۱۳۹۸ 5۰

به گزارش تژگاه،اکبر رشیدی روز پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی دادگستری شهرستان پلدختر به وظایف و فلسفه تشکیل این ستاد پرداخت و اظهار داشت: برگزاری پرشور، با حضور حداکثری در کمال سلامت و امنیت و در سایه اجرای قانون از مولفه های یک انتخابات سالم و قانونمند است.

وی برگزاری انتخابات را یکی از مولفه های نظام مردم سالاری دینی، نشانه دموکراسی، مظهر حماسه سیاسی، اقتدار و امنیت کشور دانست و افزود: بنا به منویات مقام معظم رهبری رای مردم حق الناس است و حفظ و صیانت از آرای عمومی وظیفه همه عوامل، مجریان، ناظران و دست اندرکاران امر انتخابات است.

رییس دادگستری پلدختر به رویکرد دستگاه قضایی در خصوص قبل، حین و بعد از انتخابات اشاره کرد وگفت: تشکیل این گونه جلسات برای بیان و بررسی آسیب ها، مشکلات، ابهامات و ارائه بهترین راهکارهای ممکن و قانونی در انتخابات است .

رشیدی افزود: به منظور توجیه، حفظ سلامت، امنیت، پیشگیری و جلوگیری از وقوع جرائم و تخلفات احتمالی در امر انتخابات تشکیل جلسه با همه داوطلبان ثبت نامی لازم و ضروری است.

وی یادآورشد: توجه به مباحث اطلاع‌رسانی در زمینه انتخابات، عدم استفاده از امکانات دولتی، مستندسازی گزارشات توسط عوامل دست اندرکار اجرایی و نظارت و بازرسی از مهم ترین موارد جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات است./ باشگاه خبرنگاران جوان

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×