چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 03 ساعت :
» اجتماعی » صدور ۲۳۳ فقره کارت شناسایی برای صنعتگران لرستان
اجتماعی - پیشنهاد سردبیر - تاپ - سایر

صدور ۲۳۳ فقره کارت شناسایی برای صنعتگران لرستان

۴ دی, ۱۳۹۸ 0۰

به گزارش تژگاه سید امین قاسمی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۳ فقره کارت شناسایی برای صنعتگران استان لرستان صادر شده است.

وی، اظهار داشت: پروانه‌های تولید سه گانه به منظور بهره مندی هنرمندان و صنعتگران از خدمات حمایتی از جمله معافیت‌های مالیاتی، تخفیف یارانه‌های انرژی، شرکت در نمایشگاه، دریافت تسهیلات و … به هنرمندان متقاضی داده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه دریافت این کارت، گواهی است بر تأیید توان و سطح مهارت متقاضی در حرفه مورد درخواست خود، افزود: در این خصوص از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱۵ فقره کارت شناسایی صنعتگران نیز تمدید شده است.

قاسمی عنوان کرد: در بحث صدور پروانه تولید انفرادی ۱۹۸ فقره، تمدید پروانه تولید انفرادی ۵۷ فقره، مجوز تأسیس کارگاهی ۲۸ فقره، تمدید مجوز تأسیس کارگاهی ۷۳ فقره، پروانه تولید کارگاهی ۱۱ فقره و تمدید پروانه تولید کارگاهی ۲۱ فقره در ۹ ماهه امسال به ثبت رسیده است.

وی، اضافه کرد: در بحث گواهی‌های مهارت عمومی، کارآموزی و پیشرفته دوره‌های کوتاه مدت آموزش صنایع دستی از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۳۹۶ فقره گواهی مهارت، ۳۶۹ فقره مجوز مشاغل خانگی مستقل و ۱۹ فقره نیز در بخش پشتیبان صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، گفت: صدور مجوزهای مختلف صنایع دستی بر مبنای سهمیه تعیین شده از وزرات خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بر اساس میزان رشد در سال‌های گذشته تعیین و لرستان در بین ۱۵ استان برتر کشور در زمینه صدور مجوزهای مختلف مهارتی قرار دارد./مهر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×