شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 06 ساعت :
» اجتماعی » ضرورت برطرف سازی موانع آبگرفتگی شهری و روستایی
اجتماعی - اقتصادی - پیشنهاد سردبیر - تاپ - سایر

ضرورت برطرف سازی موانع آبگرفتگی شهری و روستایی

۴ آبان, ۱۳۹۸ 2۰

 به گزارش تژگاه، سیدموسی خادمی در جلسه مدیریت بحران استان ، با اشاره به اینکه ستاد بحران وظیفه هماهنگ‌کننده بین دستگاه‌ها را برعهده دارد، اظهار کرد: ما در این جلسه  هماهنگ می‌کنیم که چه کسی چه کاری انجام دهد.

 وی با بیان این‌که در روستاهای چم‌حیدر، گاوزرده، جلگه خلج بحث انحراف رودخانه باید انجام شود، عنوان کرد: باید طوری کار کنیم که حداقل امکان قطع جاده را داشته باشیم، در این زمینه تمام دستگاه‌های اداری که امکانات دارند باید به کمک بیایند.

استاندار لرستان با تأکید بر این‌که آموزش نیروهای بسیج برای مواقع بحرانی باید در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد:  جلسات بحران هر هفته تشکیل شود و گزارش هواشناسی و امور آب برای برنامه‌ها مدنظر باشد.

خادمی تصریح کرد: باید از اکنون برای نقاط خاص و ویژه نیز برنامه داشته باشیم و سناریو را بپیچیم که در زمان بحران چه دستگاهی چه کاری را انجام دهد.

وی با اشاره به این‌که برای ساخت جاده پلدحتر به خرم‌آباد ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داریم، عنوان کرد: قرارداد اجرای فاز اول این پروژه با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان با پیمانکار بسته شده است اما درحال حاضر برای انجام کار ۴۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.

استاندار لرستان ادامه داد: برای اجرای این پروژه نتیجه به انجام فاینانس گرفته شده که بنابه مذاکرات انجام شده با بانک‌های ملی و سپه ۱۵۰ میلیارد تومان از طرف بانک سپه و ۱۰۰ میلیارد تومان از طرف بانک ملی پرداخت خواهد شد و سازمان مدیریت برنامه و بودجه نیز همین میزان اعتبار را به پروژه تزریق خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که جاده فعلی خرم‌آباد به پلدختر به‌عنوان جاده محلی استفاده می‌شود، عنوان کرد: ما در حال حاضر در  حوزه آب شرب روستایی، دیواره‌های روستایی و لایروبی رودخانه‌ها مشکل داریم.

خادمی خطاب به مدیران حاضر در جلسه تأکید کرد: به جذب منابع سرعت بدهید که برای جذب منابع جدید قدرت چانه‌زنی خود را بالا ببریم.

وی تأکید کرد: در ارزیابی‌ها اولین استان در مبادله تفاهم نامه‌های مربوط به پروژه‌های سیل هستیم و در این زمینه باید طوری کار کنیم که در زمان تخصیص اعتبارات جدید، اعتبار قبلی را گرفته باشیم./ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×