چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 03 ساعت :
» اجتماعی » طرح دادرس در ۲۵۰ مدرسه لرستان برگزار می‌شود
اجتماعی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر

طرح دادرس در ۲۵۰ مدرسه لرستان برگزار می‌شود

۴ دی, ۱۳۹۸ 2۰

به گزارش تژگاه،حمید جمشیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال هشتمین مرحله از طرح ملی دادرس همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این طرح ۲۵۰ مدرسه متوسطه اول با همکاری اداره کل آموزش و پرورش لرستان انتخاب شدند که در آنها دانش آموزان آموزش‌های مرتبط با کمک‌های اولیه را فرا می‌گیرند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر لرستان گفت: برای اجرای طرح دادرس جمعیت هلال احمر از مربیان و نجاتگران کارآزموده که قبلاً دوره های مرتبط را طی کردند در بحث آموزش استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: در طرح دادرس دانش آموزان با آموزش پناهگیری و خروج اضطراری، ارزیابی و احیای قلبی _ریوی، مصدومیت، پانسمان و بانداژ، آتل بندی و شکستگی‌ها، سوختگی، مسمومیت، اطفاء حریق، حمل مصدوم و اسکان اضطراری آشنا می‌شوند.

جمشیدی تصریح کرد: جامعه هدف ما دانش آموزان مقطع متوسطه اول است که هر سال بر اساس یک برنامه ریزی از پیش طراحی شده به دنبال این هستیم که دانش‌آموزان هنگامی که به پایه هشتم می‌رسند آموزش‌های امدادی را در قالب طرح دادرس فرا بگیرد.

وی افزود: طبق سنوات گذشته از همه مدیران و مربیان مدارس و انجمن اولیا خواهشمندیم برای اجرای این طرح همکاری لازم را با جمعیت هلال‌احمر داشته باشند که بتوانیم دانش آموزان را برای روزهای سخت آماده کنیم.

معاون جمعیت هلال احمر لرستان اظهار داشت: در پایان آموزش‌های طرح دادرس المپیاد شهرستانی و استانی بین دانش آموزان پایه هشتم برگزار می‌شود که در هر مرحله تیم‌های برتر انتخاب و در نهایت تیم منتخب استان به مرحله کشوری اعزام می‌شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×