شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 06 ساعت :
» اجتماعی » فرسودگی سه هزار و ۱۲۰کیلومتر از شبکه‌های انتقال لرستان
اجتماعی - اقتصادی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر

فرسودگی سه هزار و ۱۲۰کیلومتر از شبکه‌های انتقال لرستان

۲ آبان, ۱۳۹۸ 2۰

به گزارش تژگاه،بهمن شمشیری با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد از شبکه‌های انتقال فرسوده‌ هستند،اظهار کرد: از ۷ هزار و هشتصد کیلومتر شبکه انتقال سه هزار و ۱۲۰کیلومتر فرسوده بوده که عدد قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه بازسازی این حجم از فرسودگی نیازمند و اعتبار بالایی است، تصریح کرد: فرسودگی شبکه‌های انتقال در حدود ۸۰۰ روستا بیشتر از دیگر روستاها است.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفار لرستان گفت: ظرف ۵ سال گذشته تنها توانستیم ۴۰۰ کیلومتر از شبکه‌های فرسوده استان را بازسازی کنیم.

 شمشیری با اشاره به اینکه هدررفت آب مهمترین پیامد فرسودگی شبکه‌های انتقال است، تاکید کرد: امیدواریم اعتبار مورد نیاز برای بازسازی شبکه‌های انتقال ابلاغ شود.

وی ادامه داد: شرکت آبفار لرستان در راستای جلوگیری از هدر رفت آب اقداماتی مانند مجهز کردن تمام مخزن‌ها به فلوتر های جدید، نشت ‌گیری مخازن انجام داده است.

معاون نظارت بر بهره‌برداری از شرکت آبفار لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سیل فروردین ماه ۲۶۰ میلیارد تومان به زیر ساخت‌های این شرکت خسارت وارد کرد، گفت: از این مبلغ تنها ۲۰میلیارد تومان ابلاغ و ۷۰ درصد آن تخصیص پیدا کرد که رقم ناچیزی است، از سوی دیگر اعتبار تخصیص داده شده به صورت اوراق است.

شمشیری تاکید کرد: انتظار ما ابلاغ و‌ تخصیص اعتبار مورد نیاز برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل است، یعنی ویژه به این موضوع نگاه شود زیرا ما در حال حاضر با چنگ و دندان برخی پروژه‌های ضروری انجام می‌دهیم

وی گفت: نکته دیگر اینکه بخشی از اعتبار تخصیص داده شده به صورت نقدی پرداخت شود تا پیمانکار بتواند وسایل مورد نیاز را تهیه کند./فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×