دوشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 01 ساعت :
» اجتماعی » لرستان تنها استانی است که سامانه هوشمند نظارتی ندارد/مسوولان به قول خود عمل کنند
اجتماعی - پیشنهاد سردبیر - تاپ - سایر

لرستان تنها استانی است که سامانه هوشمند نظارتی ندارد/مسوولان به قول خود عمل کنند

۹ مهر, ۱۳۹۸ 3۰

سردار حاجی‌محمد مهدیان نسب صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامی‌داشت هفته ناجا با شعار “پلیس هوشمند و امین مردم” گفت: برنامه‌های این هفته از روز دهم الی نوزدهم مهر برگزار شده و مجموعاً ۳۱ برنامه در این مدت انجام می‌شود.

وی کوهپیمایی و حضور در تپه شهدا را از برنامه‌های شاخص این هفته برشمرد و افزود: برنامه‌های مهمی چون دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تجدید میثاق با شهدا، همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی، شرکت در نماز جمعه در هفته ناجا توسط فرماندهی انتظامی استان انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی لرستان از ارائه خدمات مشاوره رایگان در کلانتری‌ها و معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خبر داد و گفت: ۷۹ درصد از مراجعات به مراکز مشاوره که در حوزه‌های مختلف بوده منجر به صلح شده است.

وی با بیان اینکه با پیگیری صورت گرفته ساخت منازل سازمانی و ساخت ۱۵ کلانتری و پاسگاه در لرستان آغازشده است، عنوان کرد: کلانتری ۱۷ خرم‌آباد، پاسگاه انتظامی بروجرد، یادمان شهید گمنام و تندیس میدان پلیس در هفته ناجا افتتاح و از شناسنامه شهید سیدنورخدا موسوی رونمایی می‌شود.

مهدیان‌نسب خاطرنشان کرد: نمایشگاه پیشگیری از آسیب‌های مجازی، همایش طلایه‌داران فرهنگ، پلیس یاران جوان دیدار با خانواده شهدا، دیدار با پیشکسوتان ناجا و بازدید دانشجویان از مرکز پاسخگویی پلیس از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی در ادامه به بیان گزارش عملکرد پلیس لرستان در ۶ ماهه نخست امسال پرداخت و گفت: امسال ۷۰۰ سهمیه استخدام برای جوانان لرستان گرفتیم که در این ۶ ماهه جذب شده‌اند.

فرمانده انتظامی لرستان افزود: رضایت‌مندی از پلیس در سطح استان لرستان امسال به ۷۵ درصد رسیده است. وی عنوان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۹۳۷ طرح پلیسی در نقاط آلوده استان انجام شده است.

مهدیان‌نسب گفت: میزان تماس با پلیس ۱۱۰ در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد افزایش یافت. وی یادآور شد: قرارگاه مبارزه با سلاح غیرمجاز در لرستان راه‌اندازی شده که در حوزه کشف سلاح رتبه اول کشور را داریم.

این مسوول انتظامی گفت: در نیمه اول امسال ۸۶ باند سرقت در استان متلاشی و ۲ هزار۲۳۵ سارق دستگیر شده که هزار و ۱۲۰ سارق حرفه‌ای بودند.

وی افزود: در این مدت همچنین ۲۵۶ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ۴۴ باند قاچاق منهدم شده است.

فرمانده انتظامی لرستان از وقوع ۶۲ فقره قتل در ۶ ماهه امسال خبر داد و گفت: با تلاش پلیس تا کنون ۵۹ فقره از این قتل‌ها کشف و قاتل شناسایی شده است.

وی به افزایش ۲۵ درصد تصادفات فوتی در جاده و شهرها اشاره و اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۵۵۰ کیلوگرم موادمخدر کشف شده و در همین راستا ۸ هزار و ۲۵۴ خرده فروش و توزیع‌کننده موادمخدر دستگیر شد و از سوی دیگر ۱۶۸ مجرم اینترنتی نیز دستگیرشده است.

مهدیان نسب در ادامه با انتقاد از کمبود دوربین‌های نظارتی در استان لرستان، بیان کرد: لرستان تنها استانی در کشور است که سامانه هوشمند نظارتی ندارد. وی خاطرنشان کرد: در استان لرستان به‌شدت نیازمند دوربین‌های نظارتی هستیم و ما این آمادگی را داریم که اگر دوربین‌ها فراهم شد نصب تجهیزات را به صورت رایگان انجام دهیم. ف

رمانده انتظامی لرستان نقش دوربین‌های نظارتی در افزایش امنیت را بسیار مهم برشمرد و گفت: در بحث دوربین‌های جاده‌ای ضعف زیادی در لرستان وجود دارد کمااینکه اگر دوربین در جاده‌ها باشد می‌توان جلوی بسیاری از حوادث را گرفت.

وی در پایان اظهار داشت: تا کنون مسوولان استان لرستان چندین بار قول داده‌اند در خرید و نصب دوربین‌ها کمک کنند و حتی این موضوع مصوب نیز شده است و لذا انتظار داریم این مشکل برطرف شود./فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×