دوشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 01 ساعت :
» اجتماعی » مردم ما شایسته بالاترین خدمت‌ها هستند/ حفظ حرمت ایثارگران و خانواده شهدا حداقل کار ممکن است
اجتماعی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر - سیاسی

مردم ما شایسته بالاترین خدمت‌ها هستند/ حفظ حرمت ایثارگران و خانواده شهدا حداقل کار ممکن است

۷ مهر, ۱۳۹۸ 7۰

محمود ثمینی در مراسم تجلیل از ۶۵ دانشجوی شاهد دانشگاه علمی کاربردی لرستان ضمن گرامیداشت یاد و شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم ظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس بهترین عزیزان و‌ جوانان این مرز و بوم بنابرعهدی که با خداوند بسته بودند در دفاع از اسلام و کیان مملکت اسلامی جان خود را تقدیم تقدیم انقلاب کردند‌ و در مقابل دشمن کوتاه نیامدند.

وی افزود: جانبازان عزیز نیز با گذشت سی سال از جنگ اما همچنان پابرجا و مقاوم ایستاده‌اند، خصوصا جانبازان ویلچیری و شیمیایی که سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه آزادگان سرافراز نیز با وجود تحمل مشقت‌های فراوان در زندان‌های رژیم بعثی خم به ابرو نیاورده، گفت: آنها مشقت و دوری از خانواده را بیش از هشت سال تحمل کردند اما به عهد خود با خدای متعال پایبند ماندند. ثمینی بیان کرد: ایثارگران امروز نیز بی ادعا در جامعه حضور داشته و کماکان پای عهد خود ماندند.

وی افزود: خانواده شهدا هم که بهترین عزیزان را در راه خداوند متعال از دست دادند اما در تمامی صحنه‌های انقلاب در صف مقدم حضور دارند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان تاکید کرد: تجلیل از ایثارگران و خانواده شهدا نباید صرفا شعار باشد.

ثمینی گفت: حداقل کار ممکن برای ایثارگران حفظ حرمت و تکریم آنها و نگه داشت حرمت شهدا و یاد شهدا است.

وی افزود: موضوع دیگر اینکه قوانین مرتبط با ایثارگران را درست کامل اجرا کنیم این حداقل کار ممکن است، ما باید ویژه به این قشر از جامعه داشته باشیم زیرا در هشت سال با تمام وجود در مقابل دشمن سرتاسر مسلح و بی‌رحم ایستادگی کردند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه در دفاع مقدس حدود ۵۰ کشور قدرتمند و صنعتی با جنگ‌افزارهای پیشرفته صدام را پشتیبانی کردند، تصریح کرد: اما با ایثار شهدا و ایثارگران نهایت جنگ را با پیروزی به پایان رساندن و یک وجب از خاک ما توسط بیگانگان اشغال نشد، در حالی که در زمان‌های مختلف به دلیل بی‌لیاقتی حکام گذشته بخش‌هایی از کشور ما به دست بیگانگان افتاد.

ثمینی افزود: علت ایستادگی و پیروزی ما در مقابل دشمن فرهنگ دینی بود که امام خمینی (ره) با انقلاب ایجاد کرد و سبب شد ما در مقابل دشمنان با کمترین امکانات اما بالاترین روحیه ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: پس از انقلاب نیز با وجود توطئه‌های متعدد از جمله تحریم‌های ظالمانه اما مردم پشت رهبری، نظام و مسوولان را خالی نکرده‌اند، این مردم شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

ثمینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ظرفیت و استعداد های لرستان اشاره و گفت: این استان مستحق توسعه بیشتر است، اما نکته مهم در این میان توجه به داشته‌ها و توانمندی‌های استان است.

وی تاکید کرد: همه باید مفاهمه‌ی مشترک در بحث توسعه داشته باشیم از اهالی علم گرفته تا کنشگران، نخبگان، فرهیختگان، مسوولان روحانیون و این مسیر را با سیاست‌گذاری که استاندار انجام داده دنبال کنیم.

ثمینی بیان کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف در استان سرمایه‌گذاری کنند تا با تولید و اشتغال از بیکاری که گریبانگیر استان است دور شویم.

وی ایجاد رشته‌های صنایع دستی در دانشگاه علمی کاربردی را از جمله راهکارهایی عنوان کرد که علاوه بر تولید علمی صنایع دستی می تواند به نسل‌های دیگر نیز منتقل شود. /فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×