شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 06 ساعت :
» اجتماعی » مواد مخدر ریشه جرایم و آسیب‌های اجتماعی است
اجتماعی - اقتصادی - پیشنهاد سردبیر - تاپ - سایر

مواد مخدر ریشه جرایم و آسیب‌های اجتماعی است

۱۷ مهر, ۱۳۹۸ 3۰

اکبر رشیدی روز سه شنبه به مناسبت هفته ناجا در دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان پلدختر با تبریک این هفته اظهار داشت: نیروی انتظامی به عنوان بازوی پرتوان و قدرتمند دستگاه قضا در برقراری عدالت و ضابط دادگستری است. 

وی افزود:تامین امنیت پایدار در منطقه به تعامل و هماهنگی ۲ دستگاه پلیس و دستگاه قضایی است، از این رو پلیس می‌تواند با صلابت نقش خود را در اجرای ماموریت‌ها به خوبی ایفا و قضات دادگستری نیز با اجرای عدالت به عنوان ۲ بال قدرتمند در برقراری امنیت و مبارزه با جرایم هستند.

رئیس دادگستری پلدختر گفت: انجام کارهای قضایی و اجرای عدالت بدون حضور و تلاش نیروهای انتظامی چه سربازان وظیفه و چه رده‌هایِ بالای فرماندهی ممکن نیست و از طرفی حفظ نظم و امنیت و آرامش شهر با کوشش شبانه روزی میسر می‌شود که این مهم در شهر پلدختر محسوس و تحقق یافته است. 

وی خاطرنشان کرد: تماس مردم هنگام ناامنی مانند تعرض به جان، مال و یا نوامیس خود با فوریت‌های پلیس ۱۱۰ نشانه اعتماد به نیروی انتظامی است که باید این حس اعتماد را با سعه صدر و تلاش مضاعف بیشتر کرد ودر راستای وظایف محوله نیاز جامعه را پاسخگو باشیم. 

رشیدی یادآورشد: تلاش جهت شناسایی اماکنِ آلوده به جرائمی مانند جرم‌های مرتبط با مواد مخدربه عنوان یکی از آسیب‌هایِ اجتماعی، در دستور کار پلیس است. 

وی افزود: نیروی انتظامی با توجه به این که موادمخدر ریشه بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق است، بر این اساس افراد توزیع کننده مواد مخدر را شناسایی و بعد از مستند سازی، تعقیب و جهت محاکمه به مرجع قضایی معرفی کند.

رئیس دادگستری پلدختر با بیان این که نباید اجازه داد مجرمان جلوترحرکت کنند، گفت: از این رو باید به محض اطلاع از وقوع جرمی با تحقیق و مستند سازی، آن را گزارش کرد تا برخورد مناسب قضایی صورت گیرد و شهر برای مجرمان نا امن و آرامش و امنیت برای مردم ایجاد شود. 

وی اظهارداشت: باید جرائم حوزه قضایی بررسی و علل و عوامل وقوع آن جهت رفع مشخص و در این راستا تلاش کرد.

رشیدی عنوان کرد: به طور مثال ممکن است علت تصادفات پیچ‌های جاده، عدم وجود روشنایی یا شانه خاکی و امثالهم باشد، از این رو باید به جِد این گونه علل بررسی و به صورت مستمر رفع عیب را با آگاه سازی ارگان های ذی ربط از آنها خواست.

وی افزود: وقتی علت یکسری سرقت‌ها به طور مثال عدم روشنایی در کوچه و خیابان‌ها باشد رایزنی با اداره مربوطه جهت اقدام در تامین روشنایی آن محل از وقوع سرقت جلوگیری می‌کند. 

رئیس دادگستری پلدختر گفت: سهل انگاریِ کسی که جرمی علیه او صورت گرفته، کمبود امکانات شهر، کوتاهی پلیس و یا عدم برخورد مناسب دستگاه قضایی از عواملی است که ممکن است منجر به افزایش وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی شود که باید به این مهم توجه ویژه صورت گیرد. 

در ادامه از سوی رئیس دادگستری پلدختر از خدمات و تلاش‌های شبانه روزی نیروی انتظامی با اهداء لوح سپاس به سرهنگ بخشی رئیس پلیس این شهرستان و جمعی از کارکنان این نیرو، تقدیر شد./فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×