دوشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 01 ساعت :
» اجتماعی » نخستین جشنواره سراسری عکس “شکوه جمعه” برگزار می‌شود
اجتماعی - پیشنهاد سردبیر - تاپ - سایر - فرهنگ و هنر

نخستین جشنواره سراسری عکس “شکوه جمعه” برگزار می‌شود

۱۱ مهر, ۱۳۹۸ 5۰

حجت‌الاسلام اصغر دانشی ظهر امروز در نشست خبری پیرامون رویداد فرهنگی جشنواره “شکوه جمعه”، با اشاره به جایگاه والای نمازجمعه، اظهار کرد: در همین راستا انجام برنامه‌های فرهنگی در راس کار شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:با گذشت ۴۰ سال از برپایی نخستین نمازجمعه در انقلاب اسلامی، همچنان شاهد حضور پر رنگ اقشار مختلف در این آئین سیاسی و معنوی هستیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان از برگزاری نخستین جشنواره سراسری عکس “شکوه جمعه” خبر و ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در جهت اعتلای نماز شکوهمند جمعه، توانمندی عکاسان در معرفی هنرمندانه نمازجمعه و جماعت و همچنین ارائه آثار فاخر و ارزشمند اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است.

دانشی در تشریح موضوع های این جشنواره، بیان داشت: آداب و سنن و مناسک جمعه، حضور انبوه و صف‌بندی منظم، جاذبه‌های تصویری اماکن نمازجمعه، همبستگی امت، مردم و نمازجمعه ، اجتماعات وحدت‌بخش، معماری اماکن و مصلاهای نمازجمعه، مردم‌نگاری جماعت جمعه با تکیه بر اقشار و همچنین ظرفیت‌ها و جلوه‌های سیاسی و دینی از جمله موضوع‌های نخستین جشنواره سراسری عکس “شکوه جمعه” است.

وی تصریح کرد: جشنواره در بخش‌های تک عکس، مجموعه عکس و بخش ویژه شامل عکس‌های مربوط به شهدای محراب و جلوه‌های تاریخی نمازجمعه برگزار می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان ضمن آزاد خواندن شرکت در این فراخوان برای تمام عکاسان حرفه‌ای و آماتور، افزود: هر عکاس می تواند با حداکثر ۱۰ اثر به صورت تک عکس و ۲ مجموعه عکس در این رویداد شرکت کنند.

دانشی اظهار داشت: علاقمندان به حضور در نخستین جشنواره سراسری عکس “شکوه جمعه” می توانند آثار خود را تا ۲۲ آبان ماه امسال به دبیرخانه جشنواره در سامانه الکترونیکی shokuhejome و یا در قالب لوح فشرده به نشانی دبیرخانه مسابقه در تهران و یا قم ارسال نمایند.

وی همچنین از انتشار آثار برتر جشنواره در قالب کتاب و عرضه آن‌ها برای علاقمندان از طریق برگزاری نمایشگاه‌های عکس در حوزه هنری استان خبر داد./فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×