شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 06 ساعت :
» اجتماعی » نیاز به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی ۱۲۷ نقطه از لرستان
اجتماعی - اقتصادی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر

نیاز به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی ۱۲۷ نقطه از لرستان

۳ آبان, ۱۳۹۸ 0۰

به گزارش تژگاه،گودرز امیری شب گذشته با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۲۷ نقطه استان نیازمند لایروبی است، گفت: در مجموع ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای همه ۱۲۷ نقطه نیاز است و قول‌های مساعدی از سوی رئیس جمهور داده شده است.

وی با بیان اینکه در منطقه بابازید هم طرح لایروبی در حال اجراست، افزود: البته یک طرح هم در چم میرمی باشد که اعتبارات مالی این ۳ طرح روی هم رفته حدود ۱۶۰ میلیارد تومان است.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه برای این ۱۲۷ نقطه نیازمند لایروبی، تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان از طریق بنیاد مسکن ابلاغ شده و ۴۵ میلیارد تومان هم از طریق وزارت نیرو و هیات دولت مقرر گردید، ادامه داد: ولی در مجموع ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای همه ۱۲۷ نقطه نیاز است البته قول‌های مساعدی از سوی رئیس جمهور داده شده است.

امیری با بیان اینکه لایروبی ۱۳ منطقه حساس هم با کمک آبفای منطقه‌ای و همت شهرداری‌ها آغاز شده و در حال انجام است، افزود: در بخش آبزی پروری کشاورزی استان لرستان هم خسارات زیادی به ثبت رسیده که تا این لحظه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه به عمل آمده است البته طبق مصوبات هفته گذشته هیات دولت، مقرر شد به ازاء هر تن آبزی پروری سرد آبی رقم ۲۰ میلیون تومان و به ازاء هر هکتار آبزی پروری گرمابی ۵۰ میلیون تسهیلات اختصاص یابد.

وی افزود: در بخش خسارت‌های مردمی هم به ازاء هرتن پرورش ماهی سردآبی و نیز هر هکتار گرمابی هم ۸ میلیون تاکنون پرداخت شده است.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه در خصوص پرونده‌های مربوط به بخش کشاورزی تا امروز حدود ۲۸ هزار پرونده به تائید کارگروه استانی رسیده است، گفت: از این تعداد حدود ۲۶ هزار پرونده به تائید سازمان پژوهشگاه فضایی رسیده و به وزارت کشور هم ابلاغ و در نهایت ۲۰ هزار پرونده در سامانه ثبت شده است و با تائید باقیمانده پرونده ها، صاحبان پرونده‌های خسارت دیده می‌توانند برای دریافت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولتی به بانک‌ها رجوع کنند.

امیری به حدود ۲۵۰۰ کیلومتر جاده آسیب دیده استان لرستان بر اثر سیل امسال اشاره کرد و افزود: تا این لحظه توانسته ایم جاده پل دختر را بازسازیم کنیم باقی مسیر‌ها هم بطور موقت برقرار شده البته دولت مبلغ ۳۴۵ میلیارد تومان در بخش راه‌ها و جاده‌های استان لرستان اختصاص داده است که در روند اقدامات، پیمانکاران انتخاب شده اند.

وی با بیان اینکه این پیمانکاران برای مرمت ۷۰۰ پل در این استان شروع بکار کرده اند، گفت: حدود ۹۰ پل در حال مرمت و بازسازی و ۷۰ پل در مرحله آغاز بکار هستند. روی هم رفته حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به استان لرستان وارد شد که با توجه به مشکلات دولت، امیدواریم بخشی از این مبلغ امسال و بخشی دیگر هم تا ۲ سال آینده تزریق شود./شبستان

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×