شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 06 ساعت :
» اجتماعی » پلدختر همچنان درگیر مشکلات پس از سیل است
اجتماعی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر

پلدختر همچنان درگیر مشکلات پس از سیل است

۱۵ آذر, ۱۳۹۸ 0۰

به گزارش تژگاه،حجت الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه، به معارفه نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان لرستان مایه افتخار مردم پلدختر است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب، سکاندار این جایگاه والا در استان شده است.

امام جمعه پلدختر در ادامه به سیل اوایل امسال اشاره کرد و گفت: سیل باعث بروز مشکلات ،معضلات و آسیب‌هایی به زیر ساخت‌های شهرستان و زندگی مردم سیل‌زده شد که هنوز درگیر این سختی‌ها بوده و از فضای سیل خارج نشده‌اند.

وی با بیان این که با وجود تلاش‌ها، مشکلات سیل هنوز وجود دارد، یادآورشد: جاده پلدختر_خرم‌آباد که در جریان سیل تخریب شد، بخشی از آن در بارندگی‌های اخیر به طور مجدد دچار آسیب شده که چنانچه این معضلات ادامه داشته و اگر این محور مواصلاتی قطع شود، همین اندک معیشت و اقتصاد مردم سیلزده پلدختر مجدد با مشکل مواجه می‌شود.

وی افزود: تقاضای مردم پلدختر از همه مسئولان کشوری و دولتمردان این است که مردم سیلزده پلدختر را فراموش نکنند.

امام جمعه پلدختر به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره و با تبریک این روز به قشر دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، گفت: در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ دانشجویان آزاد اندیش به خاطر حضور مستکبرانه آمریکای کودتاگر و از سرگیری روابط با انگلیس استعمارگر در دانشگاه تهران علیه ظلم برخاستند که رژیم ستمشاهی تاب نیاورد و دژخیمان آن زمان، دانشجویان را به گلوله بستند و تعدادی از آنها را به شهادت رساند.

وی به توجه ویژه مقام معظم رهبری نسبت به دانشجویان اشاره کرد و افزود: دانشگاه به عنوان موتور محرک یک جامعه محسوب می‌شود و امید است دانشجویان بر اساس  بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راهی که مقام معظم رهبری برای آنان ترسیم کردند در درس‌ها و آینده موفق باشند.

موسوی به هفته پژوهش و فناوری اشاره کرد و یادآورشد: تحقیق، پژوهش و فناوری رسالتی مهم و حائز اهمیت در حوزه و دانشگاه و جنبش علمی نیاز اساسی امروز کشور است که باعث شده امروز مجوعه‌های دانش بنیان، جایگاه خود را پیدا کنند.

امام جمعه پلدختر با تبریک این هفته به پژوهشگران و طالبان علم،گفت: امروز در سایه پژوهش و تحقیق صنعت موشکی ایران در دنیا به اقتدار می‌رسد و انرژی هسته‌ای در جهان حرفی برای گفتن دارد و داروهایی که برخی کشورها در حصار خود می گیرند امروز دانشمندان جامعه ما با تحقیق و پژوهش آن را تولید می‌کنند./فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×