شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 06 ساعت :
» اجتماعی » “پیاده‌راه جعفری” شانسی برای اجرا ندارد
اجتماعی - اقتصادی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر - گزارش

“پیاده‌راه جعفری” شانسی برای اجرا ندارد

۱۹ آذر, ۱۳۹۸ 2۰

به گزارش تژگاه، بیش از ۱.۵ سال پس از مطرح شدن اجرای طرح پیاده‌راه در حد فاصله سه راه تا میدان جعفری می‌گذرد، اما عملاً تاکنون اقدامی در این‌باره برداشته نشده است.

اگرچه قرار بود در اجرای طرح پیاده‌راه خیابان جعفری اهداف مختلفی مانند ساماندهی و استقرار دستفروشان و ارتقاء ماهیت تاریخی بازار بروجرد با منظور جذب هر چه بیشتر گردشگران دنبال شود که پس از مدت‌ها این طرح همچنان روی کاغذ مانده و عملاً به مرحله اجرا نرسیده است.

اگر چه در این فاصله ۱.۵ ساله بارها موضوع ایجاد پیاده‌راه در ستاد بازآفرینی شهری مطرح شده و از تهیه طرح و تامین اعتبار برای آن سخن به میان آمده که گویا همه چیز در این باره در مرحله حرف مانده و اقدامی انجام نشده است.

امروز و برای بار دیگر موضوع پیاده‌راه یکی از مسائل اصلی مطرح شده در ستاد بازآفرینی شهری بود، پروژه‌ای که طرحی ندارد و اعتباری برایش جذب نشده است و همچنان روی کاغذ باقی مانده است.

با وجود بحث‌ و مباحثه‌های تکراری و البته بی‌ثمر بعید است که اعتبار منظور شده برای این منظور جذب شده و اجرای پروژه پیاده‌راه جعفری به واقعیت بپیوندد.

طرحی آماده و اعتباری دریافت نشده است

معاون امور عمرانی فرمانداری بروجرد در این باره گفت: با اعداد و ارقام مطرح شده از سوی شرکت‌های خدمات‌رسان برای اجرای زبرساخت‌ها در پروژه پیاده‌راه جعفری، عملا امکان انجام آن نیست.

مسعود فلاح اظهار کرد: در شرایطی که شرکت‌های خدمات‌رسان از ضرورت تأمین اعتبارات چند میلیاردی برای اجرای زیرساخت‌ها در این پروژه خبر می‌دهند که نبود منابع تأمین اعتبارات به نظر می‌رسد با این شرایط اجرای پروژه پیاده‌راه شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حتی یک ریال از اعتبار منظور شده برای این پروژه جذب نشده است، عنوان کرد: در ماه‌های پایانی سال جاری قرار داریم، اما هنوز نه طرحی برای این منظور تهیه شده و نه اقدامی صورت گرفته است.

معاون امور عمرانی فرمانداری بروجرد انتقاد از اهمال و کوتاهی اداره‌کل راه و شهرسازی لرستان در خصوص اجرای این پروژه گفت: گویا این اداره‌کل اراده‌ای برای اجرای این کار ندارد.

فلاح با اشاره به اعتبار ۶ میلیاردی منظور شده برای این طرح خاطرنشان کرد: معتقدم که نباید اجرای پروژه پیاده‌راه جعفری را معطل مباحث زیرسازی کرد، بر این اساس باید کار اجرایی دیواره و کف‌سازی آغاز شده و پروژه به مرور زمان به رو به جلو حرکت کند.

وی ادامه داد: بر این اساس اداره راه و شهرسازی باید طرح مطالعاتی اجرای پروژه را تهیه و آماده کند، تا شروع برداشتن قدم‌های مثبتی در جهت عملیاتی شدن پروژه بوده و روی کاغذ نماند.

طرح پیاده‌راه روی کاغذ و در حد حرف نماند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد نیز در این باره گفت: در آخرین جلسه برگزار شده برای این منظور قرار شد کار کف‌سازی، بدنه‌سازی و جداره‌سازی پروژه پیاده‌راه آغاز شود، اما تاکنون اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

حجت‌الله یارمحمدی اظهار کرد: همچنین طرحی که برای این پروژه از سوی اداره میراث فرهنگی تهیه شده بود، مورد پذیرش قرار نگرفت و طرح دیگری نیز جایگزین آن نشده است.

وی عنوان کرد: در شرایطی که مدت زیادی از ارائه این پروژه می‌گذرد، باید پا  را از مرحله کلام فراتر گذاشت و با تهیه طرح مورد نیاز از سوی مشاور شرایطی را فراهم کرد که عملاً گام اجرایی در این‌باره برداشته شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بروجرد ادامه داد: معتقدم معطل کردن اجرای این پروژه آن هم به بهانه پرداختن به زیرساخت‌هایی که گویا به اعتبارات میلیاردی که تامین آن‌ها ناشدنی است، تصمیمی درستی به نظر نمی‌رسد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×