چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 03 ساعت :
» اجتماعی » پیشرفت فیزیکی دیواره ساحلی پلدختر کافی نیست
اجتماعی - اقتصادی - پیشنهاد سردبیر - تاپ - سایر

پیشرفت فیزیکی دیواره ساحلی پلدختر کافی نیست

۱۵ مهر, ۱۳۹۸ 3۰

صمدچراغی پور ظهر دوشنبه اظهار داشت: عملیات احداث دیوار ساحلی با سرعت نسبی مناسبی در حال اجرا است اما با توجه به نزدیک شدن به بارش‌های شدید این میزان از پیشرفت نمی‌تواند از نفوذ سیلاب به شهر پلدختر جلوگیری کند.

وی افزود: با توجه به اینکه عمده بارندگی‌ها در اواخر زمستان و اوایل بهار منجر به افزایش دبی رودخانه کشکان می‌شود، انتظار می‌رود، پیمانکار با استفاده از فرصت باقی مانده در فصل پاییز باعث انحراف آب و تکمیل عملیات احداث دیوار در نقاط آسیب پذیر شهر شود.

شهردار پلدختر گفت: بخش عمده ترافیک و گرد و خاک سطح شهر نیز مربوط به تردد ماشین‌آلات سنگین مرتبط با عملیات احداث دیواره سازی است.

وی خاطرنشان کرد: لاستیک گل آلود، ماشین آلات و کامیون ها براثر تردد در گل‌ولای کنار دیواره، دانشکده پرستاری و مجموعه ورزشی شهر پلدختر باعث پخش گل‌ولای در سایر مناطق  شهر از جمله بخش غربی و ایجاد گرد و خاک می‌شود.

چراغی‌پور یادآورشد: پیشنهاد شهرداری پلدختر این است کامیون‌هایی که مخلوط اجرای فندانسیون دیواره ساحلی  را از بستر رودخانه برداشت می‌کنند به جای عبور از روی پل و ایجاد ترافیک از کنار رودخانه و انتهای کوچههای رسالت ۱۴ و ۱۵ تردد کنند تا از این طریق دایک حفاظتی کنار رودخانه ایجاد و از گرد و خاک کاسته شود.

وی افزود: با این اقدام گرد و خاک و ترافیک داخلی شرکت سامان محیط کم و یک حفاظ برای شهر در قسمت جنوب غربی ایجاد می‌شود.

شهردار پلدختر با بیان این که برای کاهش ترافیک شهری تا چند روز آینده یک چراغ راهنمایی در چهارراه مجموعه ورزشی نصب می‌شود، گفت: با اعمال برخی محدودیت‌های ترافیکی سعی می‌شود، ترافیک ناشی از بی‌نظمی مدیریت شود.

وی افزود: طرح پارکبان در شهر پلدختر مجدد راه‌اندازی شده و انتظار میرود شهروندان برای کاهش ترافیک در خیابان امام خمینی (ره)  با مجری طرح همکاری کنند.

 چراغی پور بیان داشت: دو بریدگی خیابان امام جلوی بانک‌ها و هتل شهرداری شهر پلدختر غیراستاندارد هستند که شهرداری در آینده نزدیک، دوربرگردان استاندارد در این مناطق ایجاد و بریدگی‌ها را مسدود می‌کند.

وی اظهار داشت: حدود ۱۸۰ پروانه ساخت رایگان برای افراد سیل زده صادر و یا در دست صدور است که انتظار می‌رود، دولت به تعهد خود مبنی بر پرداخت عوارض پروانه افراد سیل‌زده هرچه زودتر اقدام کند.

شهردار پلدختر گفت: اعتبار پیش‌بینی از محل ماده ۱۰ مدیریت بحران برای بازسازی زیرساخت‌های شهری اوراق با سررسید ۲ ساله است که متاسفانه پیمانکاران استقبال نمی‌کنند./فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×