شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 06 ساعت :
» اجتماعی » ایجاد زنجیره تولید و افزایش توسعه روستایی راهی برای کاهش مهاجرت
اجتماعی - اقتصادی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر

ایجاد زنجیره تولید و افزایش توسعه روستایی راهی برای کاهش مهاجرت

۲ آبان, ۱۳۹۸ 0۰

به گزارش تژگاه،جواد وفابخش قائم، در نشست کمیته مشورتی ارتقاء امنیت غذایی در سالن جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: پروژه ارتقاء امنیت غذایی از جمله طرحهایی است که از سه سال قبل با کمک موسسات بین المللی و تحقیقات داخلی در کشور شروع شده است.

وی ادامه داد: انتخاب تکنیک ها و روش های تولید محصولات را بر اساس مقتضیات مکانی و شرایط آب و هوای منطقه برای بهره برداران فراهم می کنیم.

مدیر پروژه ارتقاء امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به استفاده از آب سبز به عنوان یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و دولت افزود: به کاربردن این منابع حیاتی ما را در رسیدن به اهداف و ارتقاء امنیت غذایی کشور کمک خواهد کرد تا بتوانیم فشار بر روی منابع آب زیرزمینی را کمتر کنیم.

وفابخش بیان کرد: استفاده از آب سبز به ویژه در مناطق غربی کشور از جمله لرستان به خوبی وجود دارد و این امر باعث استفاده مطلوب از اراضی حاصلخیز در استان شده است.

وی با اشاره به پیگیری های دست اندرکاران برای اجرای موفق این پروژه در لرستان افزود: کشاورزان منطقه نیز از این طرح استقبال خوبی داشتند و امیدواریم در زمان باقی مانده به اهداف مورد نظر که همان افزایش ۲۵ درصدی تولیدات در منطقه و ارتقاء امنیت غذایی است برسیم.

این مسئول با بیان اینکه حدود ۷۷ درصد اراضی لرستان دیم می باشد افزود: این امر نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای استان برای ارتقاء امنیت غذایی و کمک به تولید است.

وفابخش اظهار داشت: باید به ظرفیت سازی نیروی انسانی، انتقال یافته ها به مزارع ، تهیه و تدارک گونه‌های گیاهی، حاصلخیزی خاک و حفظ رطوبت توجه شود./ایرنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×