چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 03 ساعت :
» اجتماعی » گردشگری پل ارتباطی میان ملت و فرهنگ‌هاست
اجتماعی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر - فرهنگ و هنر

گردشگری پل ارتباطی میان ملت و فرهنگ‌هاست

۱۲ مهر, ۱۳۹۸ 5۰

آیت‌الله سید احمد میرعمادی در دیدار با پرسنل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان که به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: اصل گردشگری استفاده از تجربه‌ها، تبادل فرهنگ، کسب علم و دانش و عبرت گرفتن است بطوریکه در قرآن کریم هم به سفر رفتن تاکید شده است .

وی با بیان اینکه امروزه گردشگری تاثیر بسیار زیادی در رونق اقتصادی جوامع دارد، بیان کرد: اشتغال، نشاط و امید در زندگی حاصل فعالیت‌های صنعت پردرآمد گردشگری است .

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه باید نقاط و جاذبه‌های دیدنی استان شناسایی و معرفی شوند، افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان زیرساخت‎های لازم را در کنار این جاذبه‌ها فراهم کند تا در نهایت رضایتمندی مسافران و افزایش حضور گردشگران را شاهد باشیم.

امام جمعه خرمآباد، لرستان را سرشار از پتانسیلهای گردشگری دانست و با بیان اینکه وجود اماکن تاریخی، فرهنگی و آبشارها و سراب‌های زیبا، مناطق بکر طبیعی و مهمان‌نوازی مردم استان ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر به شمار میرود، یادآور شد: تقویت گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت در لرستان ضروری است.

میرعمادی گفت: وجود مساجد تاریخی و بقاع متبرکه در سطح استان می‌تواند در جذب گردشگر مذهبی به لرستان بسیار تاثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان بر آماده کردن طرح جامع گردشگری در استان تاکید کرد و افزود: باید برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد که گردشگر از ورود به استان تا پایان سفر ضمن بازدید از جاذبه‌های دیدنی لرستان از زمان مسافرت خود به نحو مطلوبی استفاده کند.

احیاء آداب و رسوم اصیل مردم استان، مهمان‌نوازی با نگاه گردشگری، توزیع هدفمند اعتبارت گردشگری در استان و برگزاری دورههای آموزشی در حوزههای مختلف گردشگری و صنایعدستی از دیگر مواردی بود که در این دیدار امام جمعه خرمآباد به آنها اشاره داشت.ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×