دوشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 01 ساعت :
» اجتماعی » یک میلیون و ۷۰۹ هزار نفر از جاذبه‎های گردشگری لرستان دیدن کردند
اجتماعی - پیشنهاد سردبیر - تاپ - سایر

یک میلیون و ۷۰۹ هزار نفر از جاذبه‎های گردشگری لرستان دیدن کردند

۱۲ مهر, ۱۳۹۸ 5۰

سید امن قاسمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیل فروردین ماه امسال موجب شد تا نسبت به سال گذشته بخصوص در ایام نوروز با کاهش حضور گردشگر در استان مواجه شویم، افزود: همچنین در این مدت بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار نفر در استان اقامت داشته اند.

وی با اشاره به توافق‌نامه با سپاه برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک بیان کرد: تا پایان سال ۹۶ حدود ۴۰ درصد از ارزش ریالی این مجموعه به سپاه پرداخت شد و از آنجا که ۳۰ درصد تعهدات، به علت کمبود اعتبار سال ۹۷ محقق نشد این مطالبات با ۶ ماه تاخیر در قالب اسناد خزانه پرداخت شد که با پیگیری استاندار آمادگی اجرای مابقی تعهدات را داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان یادآور شد: از هفته گردشگری سال گذشته تاکنون مرمت بیش از ۳۰ بنای تاریخی استان انجام شده و در این مدت ۱۱ اثر طبیعی، ۱۷ اثر معنوی و ۶۱ اثر غیرمنقول در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ۲۰۰ پرونده دیگر به دفتر ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی ارسال شده است.

وی به راه‌اندازی نخستین قطار گردشگری استان به همت بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون چندین سفر با این قطار انجام شد که به علت سیل فروردین ماه بخشی از ریل خط آهن تخریب شد و با بازسازی آن شروع شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به ثبت بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو، اضافه کرد: تلاش می شود، بروجرد را به عنوان شهر جهانی ورشو ثبت کنیم و سایر شهرهای استان که پتانسیل خوبی در حوزه صنایع دستی دارند نیز ثبت ملی شوند./ایرنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×