چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳ 2024 - 07 - 03 ساعت :
» اجتماعی » ۱۱۴ میلیون اصله نهال در ۱۴۲ هکتار از اراضی کشور کشت میشود
اجتماعی - پیشنهاد سردبیر - تاپ 2 - سایر

۱۱۴ میلیون اصله نهال در ۱۴۲ هکتار از اراضی کشور کشت میشود

۱۴ آذر, ۱۳۹۸ 1۰

‌به گزارش تژگاه،‌محمدرضا همتی در مراسم روز نهال‌کاری که به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور و در منطقه اناردَر خرم‌آباد برگزار شد، با تبریک میلاد باسعادت امام حسن عسکری (ع)، اظهار کرد: رویداد بزرگ نهال‌کاری عمومی برای ایرانی سرسبز امروز در سراسر کشور آغاز شده که این رویداد در فصل پاییز و اوایل بهار می‌شود.‌

وی افزود:از ۱۴ آذر این رویداد هم‌زمان با سراسر کشور آغاز و تا ۱۵ اسفند ادامه دارد.

‌مدیرکل دفتر استعدادیابی و بهره‌برداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: یکی از اهداف سازمان توسعه جنگل و فضای سبز است که با توجه به آلودگی هوا و تغییرات اقلیم و مشکلاتی که در سیل و رسوب داری ایجاد محیط با طراوت و جلوگیری از فرسایش، زوال و تخریب جنگل این مهم صورت گرفته است.

همتی عنوان کرد:باید۳۴ میلیون اصله درخت کشت شود که البته این مهم تا ۴۲ میلیون اصله مشروط بر تأمین اعتبارات آن قابل گسترش است.

وی اظهار کرد:امروز بالغ‌بر ۱۱۴میلیون اصله نهال در ۱۴۲ هکتار از اراضی کشور کشت می‌شود در این راستا لرستان به‌واسطه داشتن طبیعت خوب و هوای مناسب همیشه پیش‌قدم بوده است.

این مسئول ادامه داد:اقلیم زاگرس و جنگل های بلوط نیز در سال‌های اخیر دچار زوال و خشکیدگی شد که ممکن است تهدید محسوب شود و برای این مهم باید علاوه بر حفظ وضعیت موجود توسعه جنگل‌کاری را در دستور کار ما قرار گرفته است./ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×