دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 05 - 20 ساعت :
» تاپ » ضرورت لبیک دولت به احداث سد معشوره
تاپ - سایر - لرستان - یادداشت

ضرورت لبیک دولت به احداث سد معشوره

۱۹ مرداد, ۱۴۰۱ 4۰

به گزارش خبرنگار لرسو، سعید سرشار در یادداشتی برای این رسانه نوشت؛ تکمیل سد معشوره این روزها مطالبه جدی مردم لرستان از دولت است.

این موضوع در سفر رئیس جمهور به لرستان نیز مطرح شد.

رییس جمهور وعده داد این موضوع را پیگیری کند. وزیر نیرو هم در حضور نمایندگان مردم لرستان در مجلس از تلاش برای تکمیل آن خبر داد.

حال چندین ماه از سفر آذر ماه رییسی به لرستان می‌گذرد و کماکان انتظارها برای آغاز عملیات احداث سد استراتژیک معشوره ادامه دارد.

سپس که در صورت احداث بخش اعظمی از اراضی شهرستان های کوهدشت، چگنی و دلفان لا آبی می کند و می تواند زمینه توسعه کشاورزی منطقه را به همراه داشته باشد.

از طرفی با توجه به بارش‌های سیل آسای فصلی در نقاطی از سال این سد می تواند جلوی سیل را نیز بگیرد.

معشوره این روزها برای لرستان مثل نان شب واجب است. استانی که بیش از میانگین کشوری بارش دارد و سالانه حدود ۱۳ میلیارد متر مکعب روان آب از آن خارج می شود حتما و باید دارای چندین سد بزرگ باشد.

سدسازی در لرستان از گذشته تا کنون در حد سدهای کوچک بوده و معشوره می تواند زمینه ساز رسیدن لرستان به استان های توسعه یافته باشد.

ذکر این نکته را نیز نباید فراموش کرد که امروز ب هیچ شهری در لرستان پایدار نیست و ساخت معشوره می تواند تشنگی بسیاری از روستاها را نیز مرتفع سازد.

با تو آنچه گفته شد اهمیت ساخت معشوره را هنگام می دانند اما این دولت اسامه باید در این زمینه عزم جدی نشان دهد و به مطالبه مردم لبیک گوید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×