جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 05 - 17 ساعت :
» تاپ » گلایه‌های امام جمعه خرم‌آباد از دولت در آیین معارفه استاندار
تاپ - سایر - سیاسی - لرستان

گلایه‌های امام جمعه خرم‌آباد از دولت در آیین معارفه استاندار

۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ 1۰

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی غروب سه‌شنبه در جلسه تکریم و معارفه استاندار لرستان اظهار داشت: مسوولیت در اسلام سخت گیرانه است و مسوولیت کاسبی نیست که کسی بخواهد در قبال آن کاسبی کند.
وی افزود: طبق روایت برای کارهایی که انجام داده است بایستی پاسخگو باشد. البته گاهی تکلیفی بر فرد وارد می‌شود که اجر عظیمی دارد.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: جناب آقای دکتر زیویار به عنوان انسانی اخلاق مدار و نجیب توان خود را در مأموریتی که داشتند به کار گرفتند و تلاش‌های پیدا و پنهان این شخصیت و همه خدمت گذاران در نزد خداوند متعال ثبت و ضبط است و لذا برای ایشان قبولی تلاش‌هایشان و عزت و سربلندی خواستاریم.
وی خاطرنشان کرد: برای دکتر شفقت در این مسوولیت که مقطع حساسی از عمر خدمت گذاری ایشان است از خداوند متعال توفیقات را خواستاریم.
شاهرخی با طرح این مورد که چرا میگویم در این مقطع حساس خدمت گذاری؟، تصریح کرد: چون لرستان با امکانات و ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی و نیروهای متخصص و توانا به علل داخلی درون استان و علل بیرونی در وضعیت موجود است و تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد.وی یادآور شد: لرستان را با برنامه‌ریزی و طراحی می‌توان به گونه‌ای عمل کرد که بیکاران سایر نقاط را هم مشغول به کار کند.
وی به سخنان رییسی جمهور در سفر یاست جمهوری به لرستان اشاره و عنوان کرد: آقای رییسی گفتند لرستان را در محور اشتغال ویژه می‌بینم اما در مشاهدات این ویژه شدن را ندیدیم.وی تاکید کرد: بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد در استان لرستان داریم که از بس اینها را گفتیم دیگر ذکر یادآوری آنها مشمئز کننده است.
امام جمعه خرم‌آباد گفت: در بحث مصوبات سفر ریاست جمهوری مثلاً در سد گاوشمار شاهد گیر کردن پروژه در مجوز ماده ۲۳ هستیم و یا در بحث راه آهن استاندار باید ماه‌ها تلاش کند تا تایید شود که این پروژه مصوبه ریاست جمهوری است، این در حالی بوده که رییس جمهور در جلسه سفر به استان گفته بود صدای راه آهن و قطار باید خیلی وقت پیش در این استان شنیده می‌شد.
وی با آرزوی موفقیت برای استاندار جدید لرستان، بیان کرد: آقای شفقت از ارتباط و همکاری وسیعی که دارد برای رفع مشکلات استان استفاده کند.
شاهرخی خاطرنشان کرد: اگر هتل ضخره‌ای، پادگان صفر ۷ و برج‌های دوقلو همینطور بمانند بعد از مدتی ممکن است شاهد تودیع و معارفه دیگری در همین مکان باشیم.
وی خواستار حمایت وزارت کشور از مجموعه مدیریتی در لرستان شد و افزود: وزارت کشور مادر وزارتخانه‌ها است و انتظار می‌رود آن علل بیرونی که مانع توسعه استان شده است را رفع کند و اگر شما آن علل بیرونی را رفع کردید ما علل داخلی را رفع می‌کنیم. انتظار داریم نگاه دولت به لرستان عوض شود.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در سفر آقای قالیباف به لرستان اعلام شد ۵ هزار واحد مسکونی برای محرومان با اعتبار دولت می‌سازیم اما خبری نیست.
وی خواستار مسوولان عالی برای رفع مشکلات لرستان شد و عنوان کرد: انتظار ما این است که این مسایل مطرح بشود. ما نیز نامه نگاری کردیم که با جمعی از روحانیون استان به ملاقات سران سه قوه برسیم و این مسایل را برای آخرین بیان کنیم.
شاهرخی در پایان اظهار کرد: مردم ما علاقه‌مند به انقلاب اسلامی هستند و خواسته‌های خود را در نماز جمعه اعلام می‌کنند و به روش‌های دیگر ناراحتی خود را ابراز نمی‌کنند چون ولایت مدار و شیعه امیرالمومنین هستند، لذا امیدوارم تدابیری اندیشیده شود که عمر خدمت گذاری استانداران ما به معدل قابل قبول برسد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×